اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که وزیر کار و وزیر بهداشت از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 200 دارو خبر دادند اما بعد از گذشت مدتي هنوز از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این داروها خبری نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بیماران صعب‌العلاج خصوصاً  بیماران تالاسمی از جمله گروه‌هایی هستند که مورد تظلم سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفتند، بیمارانی که برای تامین دارو‌های خود باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند اما اوایل سال جاری وعده وعیدهای دو وزیر بهداشت و تعاون و کار و رفاه اجتماعی این امید را در دل آن‌ها زنده کرد که تهیه بعضی از داور‌هایشان از این پس با دفترچه‌های بیمه میسر است، در همین راستا دکتر مرضیه وحیددستجردی گفت:‌از 200 قلم داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، 50 مورد مربوط به داروهای ضدسرطان، سه مورد داروهای درمان هموفیلی،‌چهارمورد داروهای درمان نازایی، دو مورد داروهای درمان نارسایی کلیه، دو مورد داروهای درمان چشم، سه مورد داروهای درمان بیماری‌های ریوی، دو مورد داروهای بیماری‌های قلبی، دو مورد داروهای بیماری‌های کبدی، دو مورد داروهای ارتوپدی، یک مورد داروهای درمان پوستی می‌شود. در مجموع تعداد زیادی از داروهای بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: پوشش این 200 قلم دارو مصوبه دولت را دارد و آیین‌نامه‌های این مبحث باید طی یک ماه نوشته شود تا این داروها تحت پوشش بیمه قرار گیرند، وزیر بهداشت ادامه داد: تقریباً داروهای تمام بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های خاص و سرطان بیمه می‌شوند.
دستجردی در پایان به ؟ گفت: تنها 10 درصد از هزینه این داورها از جیب بیمار پرداخت می‌شود و 90 درصد هزینه‌ها را بیمه‌ها پرداخت خواهند کرد.
اما در ادامه دبیر انجمن تالاسمی ایران به عملی نشدن وعده بیمه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ برخی از این داروها همچون دفرازیروکس و دفریپرون دردرمان اضافه بار آهن بدن کاربرد دارند که پوشش بیمه ای  این داروها برای بیماران تالاسمی بسیار ضروری است.
محمدرضا مشهدی با اشاره به پوشش بیمه ای داروهایی مثل HMGو HCG و انسولین‌های پرشده در سرنگ که در درمان مشکلات ناشی از پیشرفت سندرم تالاسمی کاربرد دارند، گفت: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر با پوشش بیمه‌ای این قبیل داروها، هر چه سریعتر به یاری بیماران تالاسمی بشتابند، تامین داورهای مورد نیاز بیماران خاص (تالاسمی) یکی از مواردی است که باید در دستور کار سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت قرارگیرد تا این قشر فقط بیماری دغدغه زندگیشان باشد نه تامین هزینه‌های مالی تهیه داروها./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار