در شهرهاي بزرگ مهمترين عوامل ايجاد آلودگي صوتي مستقيم حمل و نقل، كاربري‌هاي شهري از جمله صنايع سنگين، كارگاه‌ها و مشاغل صداساي مي‌باشد، در شهرتهران وجود كارگاه‌هاي پراكنده صنعتي در سطح شهر نظير نجاري ، تراشكاري، صافكاري و آهنگري در مجاورت مناطق مسكوني، آموزشي و بهداشتي – درماني مي‌تواند بر ميزان آلودگي صدا تاثير گذاشته و آنرا افزايش دهد.

فاطمه حسني كارشناس محيط زيست آلودگي هوا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده مشاغل و حرف صداساز  تفكيك گرديده است كه تعداد آنها حدود 1845 باب است. همچنين بيشترين تعداد واحد‌هاي توليدي كفش، قالب‌سازي و نازك‌سازي و كمترين تعداد واحد‌هاي مسگري مي‌باشد.
وي ادامه داد: در همين راستا مطالعات گسترده‌اي درخصوص محيط‌هاي كارگاهي و صداي توليدي در اين اماكن صورت گرفته است.
وي افزود: در گروه‌بندي آلودگي صوتي مشاغل و حرف صداساز در منطقه 12 از نوع گروه AوB مي‌باشد، تعداد مشاغل و كارگاه‌هاي موجود در ناحيه منطقه 12 شهرداري تهران بيش از 13 هزار مي‌باشد.
وي با اشاره به اينكه مقدار مجاز صدا از سوي كشورهاي مختلف برابر65 دسي‌بل اعلام شده است تصريح كرد: بر اين اساس فعاليت‌هاي ، صنايع و مشاغلي كه به نحوي در فرآيند كارشان آلودگي صدا وجود داشته بايد اين ميزان مجاز را رعايت كرده تا آثار سوئي برافراد جامعه نداشته باشد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار