عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: با اشاره به سفر نماينده آمريكا به سرزمينهاي اشغالي پس از اتمام مذاكرات بغداد، گفت: ایران همواره اتهام توليد سلاح هسته اي را رد کرده و دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق خود مي داند.

محمدكرمي راد نماينده مردم كرمانشاه درمجلس هشتم در گفتگو باخبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر مذاکره‌ کننده ارشد آمریکا به اسرائیل، اظهارداشت:به دنبال پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در بغداد، وندي شرمن، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا، به منظور مذاکره با مقام‌های ارشد اسرائیل در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه‌ای و موضوع هسته اي ايران به این کشور سفر کرده است.

 وي ادامه داد: طي بيانيه اي با  اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در بغداد آمده است که خانم شرمن در این سفر بر تعهد آمریکا درقبال امنیت اسرائیل تأکید مجدد خواهد کرد.

 كرمي راد افزود: دو روز گذشته در حالی بغداد صحنه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بود که اسرائیل بارها برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران را تهدیدی برای تمامیت ارضی خود اعلام کرده بود.

اين نماينده مجلس درادامه با اشاره به  اينكه اسرائیل تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در سراسر خاورمیانه است، اظهارداشت: اسرائيل بارها تاكييد كرده در صورت به نتیجه نرسیدن دیپلماسی در قبال برنامه هسته اي  ایران، گزینه نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند مطرح شود اما اين درحالي  است كه اسرائيل از قدرت ايران درمنطقه مي ترسد.

کرمي راد با بيان اينكه قدرت‌های جهانی همچنان بر پیگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران تأکید دارند  ، افزود: در حال حاضر نیز پس از دو دوره مذاکره در استانبول و بغداد، قرار بر این است که دور بعدی گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ۲۹ و ۳۰ خردادماه در مسکو برگزار شود و در آنجاست كه ماهيت اصلي مذاكره كنندگان مشخص مي شود كه آيا صرفا به دنبال مذاكره هستند يا هدفي ديگر را دنبال مي کنند.

اين عضو کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس هشتم  با اشاره به اينكه غرب و اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران را دارای بعد نظامی می‌دانند و خواستار شفاف‌سازی تهران در این زمینه هستند، خاطرنشان كرد: ایران همواره این اتهام را رد و تأکید کرده اکه به دنبال دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است، فعالیتی که تهران آن را حق مسلم خود می‌داند./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار