استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: مواد مخدر و روانگردان ها، زلزله خاموش، ویرانگر و خانمان سوز برای نسل امروز به ویژه جوانان است.

  به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  شهركرد: 'علی اصغر عنابستانی' عصر شنبه در گرهمایی آموزشی آشنایی با مواد مخدر و روانگردان ها افزود: موضوع سوء مصرف مواد مخدر در دنیای امروز، آنچنان پیچیده شده است كه جرائم وابسته به مواد مخدر جزء جرائم سازمان یافته تلقی شده و سازمان ملل این موضوع را یكی از چهار بحران تهدید كننده جامعه امروز می داند.

وی با بیان سود كلان فراوان قاچاقچیان، مواد مخدر گفت: سرمایه در گردش این فعالیت در جهان بعد از نفت‌، گردشگری و اسلحه چهارمین سرمایه در گردش دنیا را به خود اختصاص داده است. عنابستانی با بیان آثار سوء كشت و قاچاق مواد مخدر بر اقتصاد و اجتماع كشور، تصریح كرد: مصرف روانگردان ها در جهان و ایران با شدت بیشتری در حال افزایش است و تنوع این مواد، كثرت و شدت تبلیغات ناشی از سود فروش آن، باعث شده است بسیاری از مصرف كنندگان به مصرف این مواد مایل شوند.
نماینده عالی دولت رد چهارمحال و بختیاری با تاكید بر تلاش مسوولان و دست اندركاران در بسیج امكانات و عوامل به منظور كاهش تقاضا و پیشگیری اولیه از سوء مصرف مواد مخدر، ادامه داد: موضوع كاهش تقاضا و پیشگیری اولیه از مهم ترین گام های مبارزه با سوء مصرف مواد است.
وی یكی از مشكلات چهارمحال و بختیاری را نبود امكانات پیشرفته برای شناسایی مصرف كنندگان مواد صنعتی عنوان كرد و گفت: بیشتر مرگ و میرهایی كه در استان ثبت می شود به دلیل نبود امكانات مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد سنتی است.
گفتني است، گرهمایی یكروزه آموزشی آشنایی با مواد مخدر و روانگردان ها با حضور مسوولان كشوری و استانی روز شنبه در سالن همایش های شهید جعفرزاده شهركرد برگزار شد./س
برچسب ها: مواد ، قاچاقچی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.