همزمان با برگزاري بيستمين كنگره شعر دفاع مقدس 4 كتاب جديد اشعار برگزيده كنگره، كتاب مجزاي كودكان و نوجوانان و 2 كتاب به مناسبت بيداري اسلامي رونمايي و توزيع مي‌شوند.

حبيب الله رزم جويي، دبير اجرايي بيستمين كنگره شعر دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در مورد اين كنگره گفت: كنگره شعر دفاع مقدس ماحصل برگزاري 33 جشنواره ي استاني برگزار شده  در سال 90 حدود 10 هزار و پانصد اثر از كل كشور در چهار شاخه‌ي شعر و دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس با مضامين عاشورايي و شعر مقاومت ملل با تاكيد بر بيداري اسلامي و شعر كودك و نوجوان به دبيرخانه جشنواره هاي استاني رسيد.
دبير اجرايي كنگره شعر دفاع مقدس در مورد نحوه‌ي داوري آثار گفت: با داوري اين 10 هزار و پانصد اثر ارسال شده به دبيرخانه مجموع 4 هزار اثر به دبيرخانه مركزي تهران براي داوري نهايي ارسال شد كه اين داوري توسط 8 نفر از داوران سرشناس و پيشكسوت صورت گرفت و در نهايت با حذف دو سوم آثار ، 4 اثر برگزيده در هر يك از شاخه ها ي جشنواره انتخاب شد.
رزم جويي با  اشاره به رونمايي از 4 كتاب جديد در كنگره شعر و دفاع مقدس گفت: امسال علاوه بر چاپ و انتشار اشعار برگزيده در كنگره ،‌ يك كتاب مجزا در حوزه‌ي كودكان و نوجوانان نيز به چاپ مي رسد همچنين 2 كتاب نيز به زبان هاي فارسي، عربي و انگليسي به مناسبت به بيداري اسلامي همزمان با برگزاري كنگره رونمايي و توزيع مي شوند.
وي در مورد زمان برگزاري كنگره گفت: كنگره شعر دفاع  مقدس هر سال در اسفندماه برگزار مي‌شود كه امسال به دلايل برخي از مشكلات با تاخير مواجه شد بنابراين اين كنگره در تير 91 در سنندج برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار