ارديبهشت تئاتر با توجه به ارتباط بيشتر با مخاطب در دوره پنجم به همراه تكريم ها و تجليل ها نسبت به محور غربي روز جهاني تئاتر، با انديشه هاي ايراني همراه است.

حميد شاه آبادي معاون هنري وزير ارشاد، در خصوص برگزاري جشن پنجم ارديبهشت تئاتر ايران در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: آنچه امروز در قالب ارديبهشت تئاتر جايگزين روز جهاني تئاتر 7 فروردين شده علاوه بر اين كه فضاي تكريم و احترام هنرمندان را به همراه دارد بلكه با يك انديشه ايراني شكل گرفته و با حال و هواي ايراني سازگار است.
وي افزود: در ايران تمامي اتفاقات وقتي معنا پيدا مي‌كند كه همه با هم و در كنار هم باشند و مسئله هيچ كس يك مسئله فردي نيست بلكه مربوط به جمع است.
شاه ‌آبادي تصريح كرد: امسال اعزام هنرمندان صاحب نام به استان هاي مختلف حركت بزرگي بود هنرمندان با حضور در استان ها در راستاي همدلي با خانواده تئاتر، اين كانون را گرم تر كردند.
وي بيان كرد: به دليل رشد بيشتر اجراي عمومي در شهرستان ها و شكل گيري گروه هاي تئاتري، ارديبهشت تئاتر گاهي براي تعامل بيشتر با مخاطبان بود.
شاه‌ آبادي با اشاره به اين كه جشن امسال ارتباط بيشتري با مردم برقرار كرد، اظهار داشت: در جشن امسال گويي خانواده تئاتر بيشتر شدند و اين نشان از ارتقا است.
معاون هنري وزير ارشاد در خصوص تدابير سال آينده اين جشن گفت: براي سال آينده بايد به عواملي كه در شكل گيري يك تئاتر نقش بسزايي دارند اما در نگاه اول ديده نمي‌شوند توجه كرد.
وي ادامه داد: جدا از نويسنده كارگردان و بازيگر بسياري از عوامل به طور غيرمستقيم در تئاتر نقش دارند و آن ها هستند كه تئاتر را براي مردم تبديل به يك دغدغه مي‌كنند.
شاه آبادي ابراز كرد: براي سال بعد تلاش مي‌كنيم كه جشن ارديبهشت تئاتر منطقه برگزار شود و در يك شاكله بهتري مورد داوري قرار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: براي برگزاري جشن ارديبهشت تئاتر سعي كرديم تا از رقابت دوري كنيم زيرا جشنواره هاي متعدد در طول سال به اندازه مكفي مسئله رقابت را در خود دارند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار