متهم (ط.ن) در دوازدهمين جلسه رسيدگي به پرونده بزرگ مالي، گفت: امروز مي خواهم حقايقي را بگويم كه وجدانم راحت شود بيش از سکوت در مورد مه آفريد جايز نيست.

به گزارش خبرنگار  حوزه حقوقي قضايي گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ابتداي جلسه دوازدهمين دادگاه رسيدگي به پرونده بزرگ مالي متهم (ط.ن) به اتهام تحصيل مال نامشروع به ميزان 80 ميليارد ريال و پول شويي عوايد از جرم به همان مبلغ و تطهير آن به وسيله هزينه درامور خيريه به منظور كتمان مرجع تحصيل مال در جايگاه حاضر شد و دردفاع از خود، اظهار داشت: اتهامات وارده را قبول ندارم.

اين متهم تصريح كرد: از سال 88 با گروه ملي آشنا شدم و مبلغي را كه در كيفرخواست درج شده قبول ندارم مبلغ واقعي 7 ميليارد و 200 ميليون تومان بوده که  اين پول از بابت ال سي ها اخذ نشده است.

متهم (ط.ن) افزود: در مدت دو سالي كه با گروه ملي مراوده تجاري داشتيم 200 هزار تن بار به اين شركت فروختيم و قرار شد از بابت سود حاصله مبالغي را به صورت تدريجي به عنوان تشويق اخذ كنيم كه او اين امر به لحاظ قانوني در شركت خدمات فولاد ايران منعي نداشت.

مدير عامل شركت خدمات فولاد ايران اظهار داشت:  (م.الف) پنج كيف را به من داد و به خاطر مشغله زياد وجلسه با دولتي ها اين پول ها را در قالب كيف هايي در مسير رفت وآمدش به من مي داد.

اين متهم با بيان اينكه مجموعه اين پول به حساب دادسرا واريز شده تصريح  كرد: در دو سالي كه با گروه ملي همكاري داشتم ارزش معادلات تجاري ما 500 ميليارد تومان بود كه بخشي از آن واقعا براي امورخيريه صرف شده است كه اسناد آن نيز موجود است.

در اين ميان قاضي گفت: بايد نام كارهاي خيريه به خاطر اعمالي كه صورت گرفته عوض شود.

اين متهم درباره نحوه آشنايي با مه آفريد اظهار داشت: در سال 88  وي براي خريد شمش از طريق شركت خدمات فولاد ايران به ما مراجعه كرد در همان اولين معامله تجاري 25 تا 30 هزار تن شمش را دراختيار او قرارداديم .

اين متهم ادامه داد: مه آفريد مدير عامل گروه ملي بود وآن قدر گروه ملي و حتي خود آقاي (م.الف)‌ برايمان شناخته شده بود كه هرگز فكر نمي كرديم ما را فريب دهد.

متهم با بيان اينكه امروز مي خواهم حقايقي را بگويم كه وجدانم راحت شود خاطر نشان كرد: تا كنون هر چقدر سكوت كردهام ديگركارساز نيست و بايد مسائلي را در اين جا عنوان كنم كه تا كنون درباره شان صحبت نكرده ام.

متهم (ط.ن) با اشاره به ارزش ريالي گروه ملي تصريح كرد: ارزش ريالي گروه ملي يك و نيم ميليارد تومان بود و مه آفريد  از طريق گروه ملي سه هزار ميليارد بهره برداري كرد پس گروه ملي پوششي بود كه اوبتواند از اين طريق ال سي آفريني كند نه كار آفريني.

وي با بيان اينكه 200 نفر دراين پرونده درگيرشده اند گفت: مه آفريد بگويد چه كسي پشت پرده اين ماجراست ما از كجا مي توانستيم بفهيمي كه ال سي ها مشكل دارد او از طريق يك بسته كاغذ A4 توانست سه هزارميليارد تومان از اموار بيت المال را به نفع خود بهره برداري كند حتما حمايتي در پس اين اتهام وجود دارد وگرنه چنين امري امكان پذير نيست.

در ادامه صحبت هاي متهم(ط.ن) رياحي وکيل مه آفريد نسبت به گفته هاي وي اعتراض كرد و از قاضي خواست كه به وي تذكردهد كه درباره اتهامات خودش صحبت كند.

متهم در پاسخ به  رياحي اظهار داشت: شما داريد از باطل دفاع مي كنيد و رياحي گفت: هشت ميليارد پول گرفته ايد مرا متهم مي كنيد؟ متهم (ط.ن) پاسخ داد: من سود پولم را گرفته ام.

متهم (ط.ن) ادامه داد: برادر مه آفريد اكنون در خارج از كشور به سر مي برد و در تلويزيون هاي ضد انقلاب درباره اين اختلاس مصاحبه مي كند مي خواهم بپرسم چرا اين اتفاق افتاده است چرا او بايد فرار كند و ما اين جا گرفتار و دربند باشيم.

وي افزود: ديروز دردادسرا  (ب.ب) به من گفت چرا عليه مه آفريد حرف مي زنيد؟ به او پاسخ دادم كه بايد حقايق را بيان كنم و ديگر نمي توانم سكوت كنم.

در اين ميان قاضي از متهم خواست كه درباره كيفرخواست خود صحبت كند و به كلي گويي نپردازد.

متهم در پاسخ به قاضي و با اشاره به دامپينگ فولاد گفت: نياز فولاد كشور درطول مدت يك سال 17ميليون تن است و مه آفريد با در اختيار گرفتن دامپينگ 10 ميليون تن آن توانسته بود نبض بازار فولاد را به دست بگيرد.

اين متهم خاطر نشان كرد: مه آفريد از طريق دراختيار گرفتن رئيس ايمدرو توانسته بود در تعيين قيمت فولاد نقش مهمي را بر عهده بگيرد./پ3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار