به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس؛ معاون اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس گفت: با راه اندازی این سامانه ، از اين پس تنظيم سند اجارات موقوفات استان فارس بهصورت الكترونيكي انجام ميگيرد.
جعفريان افزود: در اين سامانه اطلاعات پايه موقوفه، وقفنامه، نيت واقف و تمام مشخصات هر موقوفه وارد ميشود .
وی گفت: از اين پس صدور سند اجارات موقوفات به صورت الكترونيكي خواهد بود و مستأجرين موقوفات با صرف حداقل زمان ميتوانند نسبت به تنظيم سند اجاره و يا تجديد سند اقدام كنند.
جعفريان ، ورود به روز اطلاعات موقوفات استان را از ویژگی این سامانه برشمرد و افزود: هم اكنون فرايند ورود اطلاعات به سامانه در سراسر استان در حال انجام است كه بيش از 70درصد آن ثبت شده است.
به گفته معاون اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، تا سه ماه آینده، تمام اطلاعات 12هزار موقوفه و 250هزار رقبه استان بهطور كامل در سامانه ثبت می شود .سامانه جامع بانك اطلاعات موقوفات فارس در سال 89 راه اندازي و هم اكنون در حال بهرهبرداري است./ب