واشنگتن دومین نقض کننده بزرگ حقوق بشر بر روی کره زمین و بزرگترین حامی جانی ترین رژیم یعنی اسرائیل است اما علیرغم روشدن چهره واقعی، مقامات آمریکایی همچنان در نقض حقوق، از هم سبقت می گیرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، دکتر "پل کرگ رابرتز" در یادداشتی برای پایگاه خبری تحلیلی "گلوبال ریسرچ" می نویسد: "گزارش اخیر منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا ، همچنان ایران و سوریه را به عنوان دو کشور اصلی ناقض حقوق بشر معرفی می کند، دو کشوری که تنها گناهشان استقلال از آمریکا و سیاست های جانبدارانه اش در جهان است."

"دیگر کشوری که به عنوان ناقض حقوق بشر در این گزارش معرفی شده، چین است که این روزها قدرت فزاینده اش دردسری بزرگ برای واشنگتن محسوب می شود و مقامات آمریکایی، این کشور را رقیب اصلی خود در دوران جنگ سرد جدید می دانند."

"هیلاری کلینتون به عنوان یگی از نالایق ترین وزرای خارجه تاریخ آمریکا در هنگام ارائه گزارش اخیر به دولت های مختلف هشدار داد که مراقب رفتارهای خود باشند چرا که آمریکا با چشم و گوشی باز، وضعیت حقوق بشر را در کشورهای مختلف رصد می کند و میزان مسئولیت پذیری دولت ها و حکومت ها را زیر نظر دارد."

"این مسئولیت پذیری البته فقط مصرف خارجی دارد و رفتار خود دولت آمریکا و متحدانش در بحرین، عربستان سعودی، اسرائیل و حکومت های دست نشانده ناتو اصلا مشول چنین نظارتی نمی شود."

"کلینتون در ادامه به شهروندان و فعالان حقوق بشر در کشورهای مختلف ابراز لطف کرد و به آنها امیدواری داد که هیچ وقت تنها نخواهند بود و دولت آمریکا همیشه با آنها است. شاید  فقط معترضان نظام سرمایه داری در درون آمریکا، یا فعالان ضد جنگ که اخیرا در جریان اجلاس ناتو در شیکاگو دست به تظاهرات زدند از این لطف کلینتون بی نصیب می مانند."

رابرتز در ادامه با اشاره به رویکردهای دوگانه واشنگتن در قبال حقوق بشر می نویسد: "دولت آمریکا در کنار معترضان و فعالانی است که بر علیه دولت های مخالف آمریکا می جنگند. آنهایی که از آمریکا پول می گیرند تا دولت های منتقد واشنگتن را پائین بکشند. اما معترضان آمریکایی، فعالان مدافع حقوق فلسطین و بسیاری دیگر از این ابراز لطف بهره ای نمی برند و همیشه تنها خواهند بود. کسی به فکر هزاران نفر بازداشت شده در جریان تظاهرات اشغال وال استریت نیست. کسی دلش به حال 700 نفری که در بروکلین بریج دستگیر شدند نمی سوزد. همین هفته گذشته در جریان اجلاس ناتو در شیکاگو 90 معترض خیابانی بازداشت شدند و کلینتون هیچ اشاره ای به آنها نمی کند و آنها را فعال حقوق بشر نمی داند. آنهایی که بیخ گوش کلینتون بازداشت می شوند و مورد شکنجه پلیس قرار می گیرند هیچ وقت مورد توجه نیستند."

"آنهایی که در درون آمریکا تظاهرات می کنند، از نظر دولت با لقب افراطی یا تروریست خطاب می شوند. جالب اینکه از نظر وزارت امنیت داخلی آمریکا این "بنیادگرایان داخلی" این روزها تهدیدی جدی تر از افراطیون مسلمان محسوب می شوند. اما آنهایی که در سوریه بر علیه حکومت دست به اسلحه می برند، منادیان صلح و دوستداران آزادی هستند و دولت آمریکا همیشه در کنار آنها است!"

رابرتز در پایان می نویسد: "گزارش های حقوق بشر در آمریکا صرفا بیانیه ای سیاسی است نه چیز دیگر. چون هیچ وقت نقض حقوق بشر در درون خاک آمریکا را بررسی نمی کند. این سند سیاسی تنها یک کارکرد مثبت می تواند داشته باشد و آنهم اثبات دورویی مقامات آمریکایی است که به رفته رفته به بحرانی ریشه دارد در دولت آمریکا تبدیل می شود."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار