كمبود مواد اوليه و دير رسيدن آن به دست توليدكنندگان باعث كاهش رقابت و متضرر شدن توليدكنندگان مي شود.

سعيد حسين زاده كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: كاهش مواد اوليه توليد يكي از مشكلات اصلي توليدكنندگان داخلي است زيرا اگر به موقع به  دست توليدكنندگان نرسد دچار ضرر مي شوند.
وي ادامه داد: واردات و قاچاق بي رويه پوشاك هم يكي از معضلات اين بخش است كه بايد دولت براي حل معضل واردات دنبال راه چاره اي باشد.
حسين زاده تصريح كرد: بسياري از توليدكنندگان به دليل كمبود ارز و نرخ آن، چشم كمك به بانك ها دوخته اند كه بتوانند با 20 درصد گشايش اعتبار بعد از واردات كالا مبلغ را پرداخت كنند.
وي افزود: 30 درصد افزايش مواد اوليه در طي چند ماه اخير  رقم چشمگيري است كه اگر همين روند پيش رود در صنعت پوشاك افزايش قيمت خواهيم داشت.
حسين زاده تاكيد كرد: پوشاك قابليت ارزآوري ندارد اما  افزايش قيمت مواد اوليه در محصول نهايي تاثيرگذار است و همچنين با نوسانات نرخ ارز توليدكنندگان با مشكل ورود مواد اوليه روبرو هستند.
وي افزود: اميد است كه در 6 ماهه امسال توليد بخش پوشاك با كالاهاي وارداتي يكسان شود تا با كاهش واردات روبرو شويم.
حسين زاده يكي از مشكلات عدم حمايت از توليد ملي را تبليغات كالاي خارجي عنوان كرد و گفت: در فرهنگ كشورمان خريد كالاي خارجي مرسوم شده و كالاي ايراني را بدون كيفيت مي پندارند در صورتي كه برخي از كالاهاي توليد داخل از كالاهاي خارجي با كيفيت تر و بهتر است كه با تبليغات و فرهنگسازي اين مشكل برطرف مي شود./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار