تمرينات نمايش "ننه دلاور و فرزندانش" نوشته برتولت برشت و به كارگرداني محسن حسيني براي اجرا در مهرماه 91، از هفته آينده در تماشاخانه ايرانشهر آغاز مي‌شود.

محسن حسيني، نويسنده و كارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، در خصوص تمرينات نمايش "ننه دلاور و فرزندانش" كه قرار است مهرماه 91، در تماشاخانه ايرانشهر به صحنه برود، گفت: هم اكنون متن نمايشنامه "ننه دلاور و فرزندانش" نوشته برتولت برشت، مجوز اجرا گرفته و مسئولان در حال لحاظ برخي از اصلاحات هستند.

وي افزود:‌ اين نمايش قرار است از 3مهر ميهمان تماشاخانه ايرانشهر شود كه از هفته آينده تمرينات را آغاز مي‌كنيم.

حسيني بيان داشت: خوشبختانه نمايشنامه "ننه دلاور و فرزندانش" متن بسيار سترگ و كاملي دارد كه نيازي به بازخواني نيست و تها در فرم اجرايي به نوعي باز اجرايي مي‌شود.

وي تصريح كرد: اجراي اثري از برشت بسيار متفاوت است زيرا نمايشنامه‌هاي او به شدت مبتني بر موسيقي است و در واقع عنصر موسيقي در آن بسيار مهم جلو مي‌كند.

حسيني ادامه داد: برشت در اجراي آثارش با موسيقيدانان بزرگي در دنيا همكاري كرده و به همين‌ خاطر اهميت موسيقي در اجراي آن ها نبايد ناديده گرفت.

اين كارگرداني افزود:  به دليل اينكه نمايش "آنتونن آرتو" بي هيچ دليلي كنار گذاشته شد، بايد همه تلاش و توانمان را براي اجراي اين اثر بگذاريم، زيرا متاسفانه نمي‌توان اتفاقات و رويدادهاي مربوط به تئاتر را از قبل پيش‌بيني كرد.

وي اظهار داشت: به زودي تمرينات سخت نمايش آغاز مي‌شود و تلاش مي‌كنم گروه بازيگران درگير فعاليت‌هاي تصويري نباشند.

وي در خصوص فعاليت كنوني‌اش گفت: هم اكنون در نمايش "سياست خواجه" نقش "هلاكوخان" را ايفا مي‌كنم و همچنين طراح حركت گروه بازيگران نيز هستم كه اين نمايش بزودي در تالار اصلي تئاتر شهر به صحنه مي‌رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار