رئيس کميته اخلاق و نائب رئيس فدراسيون فوتبال از اعلام اسامي متخلفان فوتبال تا پايان هفته خبر داد.

آيت الهي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: از مدت ها قبل پروسه شناسايي متخلفان فوتبال در کشور را بررسي کرده و با جمع بندي مستندات موفق به شناسايي 68 تن از اين متخلفان در بخش هاي گوناگون فوتبال شديم که از اين ميان حکم جلب 14 نفر را گرفته و به مراجع قضايي معرفي کرديم.

وي تصريح کرد: دقايقي پيش اسامي نهايي به دستمان رسيد و تا 2 روز ديگر اين اسامي را بدون هيچ مخففي و به طور کامل اعلام خواهيم کرد.

آيت الهي در پاسخ به اين سوال که چه تضميني براي برخورد با متخلفان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اين راه مانند يک اتوبان دو طرفه است، يک طرف فدراسيون فوتبال و طرف ديگر باشگاه ها که بايد هر دو در يک راستا حرکت کنند.

* هشدار به تیم های بدهکار/ آیت اللهی: کسر امتیاز و مجوز حرفه ای صادر نمی کنیم

نائب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از مدتها قبل پیگیر بحث متخلفان فوتبال بودیم در شرایط فعلی پرونده ها تکمیل شده است.

هادی آیت اللهی در گفتگو به خبرنگار ما افزود: پرونده 68 نفر از متخلفان فوتبال که شاکی خصوصی داشته اند، تکمیل شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند و برای 14 نفرهم حکم جلب سیار گرفته شده است.

وی افزود: طی مکاتباتی که با هیات های استانها و باشگاهها داشتيم، عملاً این افراد را ممنوع الکار کرده ایم تا احکام قضایی صادر شود. این  اتفاق قطعاً می افتد و متخلفان ممنوع الکار خواهند شد. اين موضوع را رسماً اعلام می کنیم و نامه آن را به هیات های استانها و باشگاه ها هم زده ایم.

رئيس کميته اخلاق در ادامه گفت: دیگر از اسم مخفف برای معرفی متخلفان فوتبال استفاده نمی کنیم واسم آنها را به روشنی اعلام خواهیم کرد و ممنوع الکار خواهند شد. در بین این افراد هم کارگزار فیفا هست، هم مربی و هم مدیر؛ یعنی همه هستند که اسامی آنها طی 2-3 روز آینده اعلام می شود.

 نایب رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کلیه كارگذاران نقل و انتقالات فوتبال رسمی فیفا که مجوز دارند، به مدت یک ماه تعلیق شده اند تا به سازمان لیگ مراجعه کنند. آنها باید گزارشهای مربوط به فعالیت های گذشته شان را ارائه کنند و حقوق فدراسیون فوتبال و دولت هم باید منظور شود.

وی افزود: كارگذاران رسمی نقل و انتقالات فوتبال باید مالیات کار و حق عضویت فدراسیون را پرداخت کرده و با فرم های جدیدی که تنظیم شده و با گرفتن مجوز می توانند فعالیت کنند. واسطه ها و دلال های غیر رسمی را هم خیلی راحت ممنوع الکار می کنیم.

او ادامه داد: به تمام هیات های فوتبال استانها رسماً اعلام کرده ایم که هیچگونه خدماتی به این افراد داده نشود و هیچ کار فوتبالی برای این عده انجام نشود این مسائل را به باشگاه ها هم اعلام کرده ایم و اگر کسی تخطی کند، جرم محسوب می شود.

وی افزود: آنقدر آبدیده شده ایم که خیلی راحت این مسائل را رصد کرده و دنبال مي كنيم و مشكلي براي شناسايي اين افراد نداريم الان ميدانيم در فلان باشگاه بزرگ چه كساني بازيكن جابه جا مي كنند و فلان مربي با چه كسي همكاري مي كند و بازيكنان مورد نظرش را چه كسي مي آورد وقتي اسامي متخلفان اعلام شد آن وقت از ثبت قراردادها جلوگيري مي كنيم.

نايب رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال كه آيا در ليگ دوازدهم حرفه اي متخلف و منشوري نداريم گفت: اين مسئله مانند يك اتوبان دوطرفه است يك طرفش فدراسيون فوتبال است كه اين كار را انجام مي دهد و يك طرف هم باشگاه ها هستند كه اگر خودشان را در اين ماجرا سهيم نكنند ظلمي است كه در حق مردم مي شود در راس اين ماجرا فدراسيون فوتبال قرار داشته و اصرار دارد با متخلفان برخورد كند و اقدامات لازم را انجام مي دهد.

وي در مورد باشگاه هاي بدهكار فعال در ليگ برتر و ليگ يك گفت: حدود 41 باشگاه بدهكار هستند كه ليست آنها در كميته انضباطي موجود و پرونده شان مفتوح است حكم اين باشگاه ها صادر شده اما اجرا نشده است اگر بحث مجوز حرفه اي باشد بايد اين باشگاه ها حق و حقوق ديگران را پرداخت كنند در غير اين صورت كسر امتياز مي كنيم و اين تيم ها با كسر امتياز وارد ليگ برتر يا ليگ يك مي شوند قانون بايد رعايت شود چون داريم به سمت حرفه اي شدن مي رويم.

او ادامه داد: باشگاه هاي بايد تراز مثبت مالي داشته باشند. نمي توانيم براي باشگاهي كه بيش از يك ميليارد و دويست ميليون بدهكار است تراز مالي مثبت ثبت واعلام كنيم.

آيت الهي در پايان گفت: به باشگاه هايي كه بدهكار هستند تا 20 خرداد فرصت داده ايم كه مراجعه كنند و مشكل شان را حل كنند و اگر مراجعه نكنند با آن ها برخورد مي كنيم امسال در ليگ برتر كاهش تيم نداريم بلكه كسر امتياز داريم و مجوز حرفه اي براي آنها صادر نمي كنيم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۵۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۱
امیدواریم اسامی را علنی کنید حتی چهره انها را مشخص کنید تا همه اهالی فوتبال انهارو بشناسند
آخرین اخبار