شاید تا یک دهه اخیر تعداد مهد کودک ها به اندازه امروز نبود و رفتن به مهد کودک برای هر کودکی ضرورت نداشت ، اما با افزایش حضور زنان در جامعه طی سال های اخیر و موضوع نگهداری از کودکان در ساعات کاری باعث رونق گرفتن مهد کودک ها شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهد کودک ها این روزها دیگر جای کوچه و برزن را گرفته اند و کودکان تقریبا روز خود را به طور کامل در مهد کودک ها سپری می کنند و دوستان و همسالان خود را در آن جا بیشتر از والدین خود می بینند.
بعد از مطرح شدن حرف و حدیث هایی هم در مورد آموزش و رقص و پایکوبی و حرکات موزون چنین آموزش هایی در مهد کودک ها ممنوع شد و حساسیت ها در این رابطه اظهار نظراتی را به دنبال داشت.
*مساجد کشور مهد کودک می شوند
بعد از مطرح شدن چنین موضوعی رئیس سازمان بهزیستی کشور از اعطای یک مجوز مهد کودک با عنوان مسجد مهر خبر داد که به نظر می رسد فضای چنین مهدهایی بیشتر از معنویت و تعالیم دینی برخوردار باشند.
همچنین همایون هاشمی از آمادگی این سازمان از اعطای یک هزار مجوز مهد کودک خبر داده و گفت: تلاش داریم در سال جاری ظرفیت مهدهای کودک را از 10 درصد فعلی به 15 درصد برسانیم و به بیش از پانزده هزار واحد ارتقا کمی بدهیم.
اما افزایش کمی مهد کودک ها باز هم باعث تاثیر آن بر سطح کیفی آن خواهد شد و چنین کاری مستلزم کارشناسی های دقیق و علمی است چرا که هم اکنون تعداد زیادی از مهد کودک هایی که در حال فعالیت دارای مربیان فاقد آگاهی و مدارک لازم برای آموزش و پرورش کودک هستند.
*زندان ها هم مهد کودک دار می شوند
به دنبال مساجد این بار نوبت زند ان های زنان بود تا برای نگهداری کودکان زنان زندانی مهد کودک دایر شود.
در همین راستا پروین هدایتی معاون سرمایه های اجتماعی امور بانوان گفت: با توجه به اهمیت پرورش کودکان و موضوع آسیب پذیری کودکان زنان زندانی با همکاری سازمان امور زندان ها، بهزیستی و امور بانوان مهدهای کودک مجاور زندان ها ایجاد می شود.
وی افزود: قوانین این اجازه را می دهد کودکان این زنان تا دو سالگی و در صورت فراهم شدن شرایط تا سن 6 سالگی در کنار مادران خود در بند زندان زندگی کنند اما به دلیل فراهم نبودن فضای فرهنگی و امکانات فیزیکی مناسب با ایجاد مهد در مجاور بندها این کودکان در محل مجزا نگهداری و ارتباط آن ها با مادران محفوظ خواهد ماند.
هدایتی خاطر نشان کرد: با مکاتب سازمان بهزیستی و سازمان زندان ها و نظر مساعد برای این کار اعلام شده و در حال جمع آوری آمار زندان زنان و تعداد کارکنان همچنین سن مادران و زندان هستیم و با تکمیل آن نسبت به اجرای این طرح اقدام خواهیم کرد.
گفتنی است: به دلیل شرایط خاص و آسیب پذیری برای کودکان، مربیان و آموزش های خاطی برای این کودکان ارائه خواهند کرد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار