اصفهان/

جایگاه دیرینه اصفهان در نشر علوم سیاسی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:این دیار نقش مهمی در بشر علوم اسلامی داشته است.

"به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان" محمود شالویی، در همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان افزود: حوزه علمیه اصفهان قطعا مشوق حوزه‌های دیگر نیز در سطح جهان بوده و در این سرزمین عالمان دیگری تربیت شده و برخاسته اند.

وی ادامه داد: دنبال هستیم تا با برگزاری سه همایش به معرفی و شاسایی عالمان موثر در اصفهان بپردازیم که در دوره اول که این همایش است 14 نفر از نام‌آوران از آغاز دوره اسلام تا پیش از دوره صفوی را معرفی خواهیم کرد.

شالویی اظهار داشت: پس از آن دنبال هستیم تا عالمان و بزرگان دوره صفوی را معرفی نماییم و در همایش سوم نیز از دوره قاجاریه تا دوره کنون عالمان را شناسایی خواهیم کرد و به معرفی آنان می‌پردازیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: قطعا استان اصفهان با آن پیشینه خود در ارتباط با پرورش عالمان دینی نقش تاثیرگذار را عهده دار بوده است و حوزه علمیه اصفهان مشوق حوزه‌های دیگر نیز بوده است و از این سرزمین عالمان دیگری نیز برخاسته اند.

وی یادآور شد: این شهر جایگاه دیرینه و کهنی در علوم اسلامی برخوردار است و همواره تمدن بزرگ اصفهان با عرفان، معنویت، علم و هنر آمیخته بوده است وهمین مسائل سبب شده تا اصفهان همواره در طول تاریخ برجسته و چشم‌های زیادی را به سمت خود جلب نماید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.