نمايشگاه گروهي از آثار هنرمندان چاپ دستی با عنوان « نمایشگاه چاپ، دستی، امروز» در نگارخانه خیال موسسه صبا برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، اين نمايشگاه دربرگيرنده 110 اثر از 37 هنرمند معاصر فعال چاپ دستی است. این آثار در تکنیک های متنوعی از جمله حکاکی نقاشی، حکاکی چوب، سیلک اسکرین، فتو اسکرین، اچینگ، آکواتینت، درای پوینت، کالگوگرافی، مزوتینت ارائه شده اند.
چاپ های دستی عمر درازی دارند، تاریخشان به انسان های اولیه می رسد. پس از اختراع چاپ، هنرمندان بزرگی مانند رامبراند و روبنس، چاپ دستی را به صورت یک هنر مستقل درآوردند؛ شیوه ای که تا امروز ادامه دارد. امروز هنر چاپ دستی در شیوه های مختلف اجرا مورد پسند هنرمندان و هنر دوستان است. تکنیکی که می توان تکثر در هنر را با شیوه ای هنری تجربه کرد، که البته این تکثر به معنای تولید انبوه در آثار هنری نیست.
از هنرمندان صاحب نام شرکت کننده در این نمایشگاه می توان به ثمیلا امیر ابراهیمی، رضا بانگیز، عبدالحمید پازوکی، ابراهیم حقیقی، مهرداد خطایی، همایون سلیمی، بهزاد شیشه گران، پروین هانی طبایی، جلال الدین سلطان کاشفی، بابک گرمچی، حسین والامنش، احمد وکیلی، رضا هدایت و ... اشاره کرد.
نمایشگاه «چاپ، دستی، امروز» سه شنبه 9 خرداد ساعت 16، در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش می یابد.
علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی ، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه كنند. این نمایشگاه تا 1 تیر همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت 10 لغایت 19، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.