پشت بام پاساژی در بازار بزرگ تهران روز گذشته به هنگام قیراندود کردن دچار آتش سوزی شد که با حضور سریع و اقدام به موقع آتش نشانان خاموش شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبر نگاران، با اعلام رخداد این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران با توجه به حساسیت محل بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 97، 7 و 4 را ساعت 10:39 دقیقه صبح ديروز به محل حادثه در بازار تهران، چهارسوق بزرگ اعزام كرد.

به گفته محمد تیمورخانی افسر آماده منطقه یک سازمان آتش نشانی تهران که در همان لحظات اولیه در محل حادثه حاضر شده بود، دود ناشی از آتش سوزی در پشت بام گنبدی شکل پاساژ یک طبقه قدیمی از فواصل دور كاملاً دیده می‌شد و در وهله نخست به نظر می رسید که آتش سوزی بزرگی در محل اتفاق افتاده است.
وی افزود: به دلیل وجود مواد اشتعال زای فراوان در پاساژها و کارگاه های بازار سه ایستگاه آتش نشانی به طور هم زمان به سوی محل حادثه اعزام شدند تا بتوانند از گسترش آن جلوگیری کنند.
تیمورخانی در ادامه اظهار داشت: آتش‌نشانان بلافاصله خود را به محل آتش سوزی در پشت بام این پاساژ رسانده و در كمترین زمان ممكن آتش‌سوزی را خاموش و از سرایت آتش به داخل پاساژ بزرگ که محل فروش و تولید پوشاک است جلوگیری کردند.
این افسر آماده آتش نشانی نشت گاز از سیلندر گاز مایع را سبب رخداد این آتش‌سوزی اعلام کرد و گفت: کارگران در پشت بام پاساژ سرگرم قیراندود کردن آن بودند که ناگهان با در رفتن ناگهانی شیلنگ گاز و شعله ور شدن مشعل حرارتی، به سرعت ضایعات موجود در پشت بام و قیرها دچار آتش سوزی شد که دود زیاد ناشی از آن هم به دلیل سوختن قیرها بود.وی هم چنین تصریح کرد: این پاساژ به دلیل وجود مواد قابل اشتعال فراوان مانند پارچه و... فوق العاده خطرناک است كه اگر کوچک ترین تعللی در این حادثه می شد قطعا تهران شاهد آتش سوزی بزرگ دیگری بود.
تیمورخانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه این آتش سوزی با حضور آتش‌نشانان و اقدام به موقع آنها به سرعت خاموش و از سرایت آن به داخل پاساژ جلوگیری شد.وی افزود: دراین حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار