مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي از برنامه ايجاد منطقه اي مشابه عسلويه با حدود 25 ميليارد دلار سرمايه گذاري در چابهار به عنوان قطب جديد پتروشيمي خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، عبدالحسين بيات گفت : حضور موفق پيمانکاران در طرح هاي پتروشيمي زمينه حضور آنها در فازهاي بعدي پتروشيمي به ويژه طرح هاي منطقه چابهار را فراهم مي کند.
بيات ، هدف اصلي توسعه صنعت پتروشيمي را تامين نياز کشور اعلام کرد و افزود:  بايد قراردادهاي خوراک با شفافيت بيشتري منعقد شود تا سرمايه گذار با رغبت به صنعت پتروشيمي کشور وارد شود.
معاون وزير نفت به تاکيد مقام معظم رهبري بر اهميت توليد و توسعه صنعت نفت کشور اشاره کرد و افزود: بازديد حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي سال 90 از منطقه پارس جنوبي و نمايشگاه دستاوردهاي صنعت نفت در پايان سال گذشته بيانگر تاکيد بيش از پيش ايشان بر توسعه اين صنعت عظيم کشور است.
وي تصريح کرد: امسال مصمم هستيم طرح هاي توسعه اي در صنعت پتروشيمي را با شتاب بيشتري به سرانجام برسانيم و اتمام طرح هاي توسعه اي و عمراني در پتروشيمي هاي منطقه ويژه ماهشهر و نيز در عسلويه با استفاده از توان داخلي، قابليت توليد فرآورده هاي پتروشيمي را افزايش خواهد داد.
بيات ، موفقيت پيمانکاران و سازندگان داخلي در اجراي طرح هاي پتروشيمي را ستود و گفت: اين موضوع نمايانگر توانمندي بسيار مطلوب پيمانکاران ايراني است و پيمانکاران موفق ايران که با حضور در پروژه هاي بزرگ پتروشيمي توانايي خوبي به دست آورده اند، در اجراي طرح هاي منطقه اي و بين الملي نيز مي توانند از توانايي و دانش خود استفاده کنند.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي با اشاره به اين که ميانگين استفاده از ظرفيت نصب شده در کشور 78 درصد است ، گفت: صنعت پتروشيمي ايران در استفاده از ظرفيت نصب شده از متوسط جهاني 3 درصد بالاتر است.
وي ادامه داد: هدف گذاري صنعت پتروشيمي در توليد، دستيابي به ظرفيت اسمي مجتمع هاي پتروشيمي است.
بيات بر رفع مشکلات پيمانکاران داخلي تاکيد کرد و افزود: وظيفه متوليان امر در صنعت پتروشيمي است که شرايط را براي حضور موفق پيمانکاران در اجراي طرح هاي پتروشيمي فراهم کنند.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي چندي پيش با بيان اين که در برنامه ششم صنعت پتروشيمي 20 ميليارد دلار فرصت سرمايه گذاري وجود دارد اضافه کرد: امروز با شناسايي اين فرصت ها آماده ارائه آنها به سرمايه گذاران علاقه مند هستيم.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي سرمايه گذاري و حمايت همه جانبه از توسعه و گسترش صنعت پتروشيمي را نماد بارز اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري در سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني دانست.
وي ايجاد تنوع توليد محصولات پتروشيمي از 25 محصول پايه به 85 محصول و تکميل زنجيره ارزش اين محصولات را از ديگر برنامه هاي شاخص شرکت ملي صنايع
پتروشيمي در طول برنامه پنجم اعلام کرد و افزود: سرمايه گذاران بخش خصوصي و غيردولتي نيز مي توانند با مشارکت در ساخت واحدهاي پايين دستي و شکل گيري اين زنجيره ياريگر صنعت پتروشيمي باشند.

وي به ايجاد 5 قطب پتروشيمي در مناطق چابهار، سرخس لاوان قشم و کيش اشاره کرد و گفت: ايجاد اين مناطق در کنار ساخت شيمي شهرها با اولويت عسلويه و ماهشهر، از ديگر فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار