در طي چند روز گذشته تغيير و تحولات زيادي در فدراسيون قايقراني بوجود آمده باعث شد تا مربيان از سمت خود كناره گيري كنند و ورزشكاران نيز ديگر رغبتي به انجام تمرينات آمادگي نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران(31 اريبهشت ) سال جاي با تصميم عجولانه مسئولان ورزش كشور احمددنيا مالي، رييس يكي از موفق ترين فدراسيون هاي ورزشي از سمت خود بركنار شد تا از اين پس محمدشروين استقبال به عنوان سرپرست جديد فعاليت خود را در فدراسيون قايقراني آغاز كند.
با توجه به اينكه هيچ خللي در برنامه هاي فدراسيون در طي اين مدت پيش نيامده بود و 4  قايقران المپيكي، با خيال راحت تمرينات آمادگي خود را پيگيري مي كردند بر كناري دنيامالي از رياست فدراسيون قايقراني همه را متعجب کرد و قايقرانان از مسئولان وزارت ورزش خواستند تا دليلي مبني بر بركناري دنيامالي از اين سمت اعلام كنند.
در آخرين روز كاري دنيامالي در فدراسيون قايقراني وي خبر خوشي داشت و پس از بازگشت از انگليس با پيگيري هايش يك سهميه ديگر را براي ايران قطعي كرد اما با توجه به بركناري اش اين خبر چندان بازتاب نداشت.
اين گزارش حاكي است: با توجه به اينكه مسئولان، مربيان و ورزشكاران نسبت به اتفاقات به وجود آمده بسيار دلخور و ناراحت بودند، محسن شادي قايقران المپيكي كشورمان اولين فردي بود كه اعتراض خود را با انصراف از حضور در رقابت هاي المپيك 2012 لندن اعلام كرد و پس از آن با استعفاي نايب رييس فدراسيون اعتراضات مشكل تازه اي به خود گرفت و ساير ورزشكاران نيز از حضور در تمرينات آمادگي و المپيك انصراف دادند. سفرهاي برون مرزي لغو شد، مربيان و مسئولان و برخي رؤساي كميته انصراف دادند تا به نوعي فدراسيون موفقي همچون قايقراني در آستانه بزرگترين رويداد ورزشي دنيا از هم بپاشد.
ورزشكاران، مربيان و ساير مسئولان تهديد كردند در صورت عدم حضور مجدد دنيامالي در فدراسيون فعاليت خود را ادامه نمي دهند اما به نظر مي رسد اين تهديدات چندان براي مسئولان ورزش كشور اهميت ندارد و به طوريكه تاكنون هيچ يك از از آنها اظهار نظري نكردند و روز گذشته اسبقيان فعاليت خود را در فدراسيون قايقراني آغاز كردو سرپرست جديد اعلام كرد اميدواريم رضايت محسن شادي و سولماز عباسي را براي حضور در تمرينات و شركت در المپيك لندن جلب کنند و در صورتيكه ساير قايقرانان المپيكي نيز از تصميم خود منصرف نشوند قايقران ديگري جايگزين مي شوند.
*تلاش ملي پوشان چه سود!
با توجه به اينكه حضور در مسابقاتي همچون المپيك افتخار بزرگي محسوب می شود به همین دلیل دنیامالی تلاش کرد تا بهترین شرایط را برای ملی پوشان فراهم کند و با ایجاد بستری مناسب برای رشته های المپیکی تعداد سهمیه های المپیک پکن را افزایش دهد پیش از حضور در رقابت های انتخابی ملی پوشان در رقابت های مختلف حضور پیدا کردند و تمرینات آمادگی خود را در کشورهای مختلف دنبال کردند تا بتواند با آمادگی کامل در مسابقات انتخابی المپیک حضور پیدا کند.

در المپیک 2008 پکن تنها محسن شادی و هما حسینی موفق شدند بلیط این رقابت ها را به دست آوردند اما در المپیک لندن برای نخستین بار در رشته های آب ها‌ی آرام و بادبانی نیز صاحب سهمیه شدیم تا فدراسیون قایقرانی برای نخستین بار 5 نماینده در این رقابت ها داشته باشد در حال حاضر قایقرانان به افزایش روحیه و ایجاد انگیزه بیشتری نیاز دارند اما متأسفانه مسئولان ورزش با تصمیم عجولانه خود تمام زحمات قایقرانان را به باد دادند در حال حاضر نیز آنها اعلام کردند که در این پیکارها حضور پیدا نخواهند کرد.

سولماز عباسی، قایقران روئینگ کشورمان از شرکت در مسابقات جهانی سوئیس انصراف داد و قرار است فردا به کشور باز گردد و سفر تیم های ملی کشورمان به مسابقات مختلف لغو شد و با توجه به اینکه زمان کمی تا آغاز مسابقات المپیک 2012 لندن باقی مانده است به همین دلیل قایقرانان وضعیت مشخصی ندارند و تمرینات تیم های ملی نیز تعطیل شد.

خاطرنشان می شود در شرایطی که پیش از این دریاچه آزادی میزبان قایقرانان رشته های مختلف بود در حال حاضر به یک مکان سوت و کور تبدیل شده است.

همچنین مرداب انزلی چند سالی است که قایقرانان رشته روئینگ را در دل خود جای داده بود و با توجه به اینکه پیش از این رشد جلبک ها باعث شده بود چند لاین تمرینی ملی پوشان از بین برود مسئولان با قایق های موتوری آنها را از بین بردند تا قایقرانان با خیال راحت تمرینات آماده سازی خود را پشت سر بگذارند اما دیگر نیازی به این کارها نیست چراکه پاروزنان روئینگ نیز از ادامه تمرینات آمادگی خود انصراف دادند و مرداب انزلی نیز خالی از قایقرانان شده است.

با توجه به اینکه ورزشکاران همچنان بر سر حرف خود هستند به همین دلیل مشخص نيست این وضع تا کی ادامه خواهد داشت و آیا قایقرانان به المپیک اعزام خواهند شد یا خیر؟/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار