بر اساس اعلام منابع لبناني، بر روی جعبه های مهمات که ماه گذشته ارتش لبنان در کشتي لطف‌الله ۲ در آب‌های مديترانه توقيف کردند، "ارتش قطر" درج شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، کشتي لطف‌الله ۲ که حامل محموله بزرگي از سلاح از جمله راکت‌انداز و مهمات کاليبر سنگين بود براي تخليه محموله خود ليبي را به مقصد شهر طرابلس لبنان ترک کرد تا پس از آن سلاح‌هاي مورد نظر به سوريه منتقل شوند.

روزنامه دولتي الجمهوريه مصر نيز به نقل از منابع ديپلماتيک لبنان گزارش داده است، يک تبعه قطر به نام عبدالعزيز عطيه که همراه با شادي المولوي ۲۳ ارديبهشت (۱۲ مه) از سوي نيروي‌هاي امنيتي لبنان به اتهام ارتباط با يک سازمان تروريستي دستگير شد، يکي از حاميان اصلي شبکه القاعده در لبنان و سوريه است.

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ تا کنون، صحنه ناآرامي‌های خونين بوده است و بسياري از مردم از جمله نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست دادند. غرب و گروه‌هاي مخالف دولت سوريه را عامل ناآرامي‌ها می دانند، در حالی که دمشق مي‌گويد "تروريست‌هايي" که از خارج حمايت مي‌شوند، مسئول اغتشاش در سوريه هستند.

دمشق قطر و عربستان سعودي را متهم مي‌کند که با کمک مالي به گروه‌هاي مسلح و قراردادن تسليحات در اختيار آن‌ها، به تشديد خشونت‌ در سوريه دامن مي‌زنند. همچنين، سوريه همواره گفته است سلاح‌هايي که گروه‌هاي تروريستي مسلح براي مبارزه عليه حکومت بشار اسد استفاده مي‌کنند از ترکيه و لبنان به سوريه قاچاق مي‌شوند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار