فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران ضمن اشاره به تعبير مقام معظم رهبري كه جنگ امروز را جنگ سخت نرم دانسته‌اند گفت: تنها چيزي كه ما را در مقابل اين تهديدها حفظ و با موفقيت عبور مي‌دهد بنابه فرموده حضرت آقا تقواي الهي است.


به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران سردار محسن كاظميني فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران در مراسم فراخوان و تجمع امنيت آفرينان ولايتمدار كه صبح امروز در تيپ پياده آل محمد برگزار شد ضمن گرامي داشتن ياد و خاطره تمامي شهداي انقلاب اسلامي يادآور شد: خوزستان قبل از پيروزي انقلاب اسلامي سه بار مورد تهاجم قرار گرفت كه اولين اشغال را قواي عثماني در سال  1253 انجام دادند، ‌دومين اشغال را قواي انگليسي در سال 1273 و آخرين تهاجم در جنگ جهاني دوم صورت گرفت.

فرمانده سپاه تهران افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي تا آغاز جنگ تحميلي خوزستان و به خصوص مناطق خرمشهر، آبادان و شلمچه بيش از صد بار مورد تجاوز رژيم بعث قرار گرفت كه 82 شهيد و 1442 مجروح و 19 اسير را قبل از شروع جنگ داشتيم.

وي همچنين ادامه داد: صدام حمله سراسري خود را در شهريور 59 از 5 محور شملچه، كوشك، بستان، فكه و عين‌خوش انجام داد كه بنا داشت خوزستان را از شمال به جنوب قيچي كند.

سردار كاظميني با اشاره به مقاومت دليرانه 35 روزه شهيد جهان‌آرا و يارانش كه مانع سقوط خرمشهر شده بود گفت: اين مقاومت باعث شد دشمن در محورهاي ديگر نتواند به پيشرو‌ي‌هاي خود ادامه دهد و اين اولي درس مقاومتي بود كه جهان‌ارا به ملت ايران،‌آيندگان، دلسوختگان مستضعفين جهان ياد داد.

وي مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان را آموخته‌اي از مقاومت 35 روزه جهان‌ارا دانست و افزود: اين مقاومت جانانه درس ايستادگي، جوانمردي و فداكاري را براي ما داشته و خواهد داشت.

سردار كاظميني در خصوص فرماندهي ضعيف بني صدر در عمليات آزادسازي خرمشهر گفت: او دو عمليات را فرماندهي كرد كه هر دو عمليات با شكست مواجه شد و هيچ پيشروي را براي نيروهاي ما نداشت.

وي افزود: بعد از فراري شدن بني صدر نيروهاي حزب الله و دلسوختگان انقلاب اسلامي با هماهنگي با برادران ارتش 4 عمليات پي در پي را طرح ريزي كردند.

سردار كاظميني عمليات ثامن الائمه را براي شكستن حصر آبادان در 5 آبان سال 60 نخستين عمليات پيش رو عنوان و خاطرنشان كرد: با اين عمليات محاصره آبادان شكسته شد وبراي عمليات طريق القدس كه دومين عمليات ما بود بسترسازي مناسبي صورت گرفت.

فرمانده سپاه تهران سومين عمليات پيش روي رزمندگان اسلام را فتح المبين ناميد و گفت:‌ فتح المبين 30 سال قبل در هفتم و هشتم فرورين ماه با پيروزي‌هاي زيادي به پايان رسيد و آماده شديم براي عمليات الي بي المقدس كه چهارمين و آخرين مرحله از عمليات براي آزادسازي خرمشهر بود.

وي ادامه داد: فرماندهي عميلات الي بيت المقدس بر عهده فرمانده قرارگاه نصر شهيد حسن باقري بود كه در دو مرحله برنامه ريزي شده بود.

وي اولين برنامه را طرح جدي كه در 4 قرارگاه فرعي (نصر، فتح، فجر، قدس) و يك قرارگاه اصلي كربلا عنوان كرد و دومين مرحله را عبور از رودخانه كارون و سرپل‌گيري و آزادسازي جاده خرمشهر دانست كه فرماندهي آن بر عهده حاج احمد متوسليان فرمانده آن زمان تيپ محمد رسول الله بود.

سرداركاظميني با اشاره به مرحله سوم عمليات كه منجر به محاصره و ورود به شهر خرمشهر شد را از سخت ترين مرحله‌هاي عملياتي دانست و خاطرنشان كرد: ما عمليات را از 10 ارديبهشت با رمز علي ابن ابيطالب شروع كرديم و به كمك خدا در سوم خردادماه خرمشهر آزاد شد.

وي افزود: ما حدود 16 هزار و 500 نفر از نيروهاي بعثي را به هلاكت رسانديم و نيز 18 قبضه توپ 133 ميلي‌متري در همان مرحله اول در جاده خرمشهر به تصرف سپاه اسلام درآورديم.

فرمانده سپاه تهران با اشاره به پاكسازي 5500 كيلومتر مربع از خاك جمهوري اسلامي ايران در خاك خرمشهر گفت:‌به راستي اين مليات به دنيا ثابت كرد كه ايرانيان، مسلمانان و بسيجيان زير بار حرف زور نمي روند و يك وجب از خاك خود را به دشمنان نخواهند داد.

سردار كاظميني با اشاره به سنگ‌اندازي‌هاي دائمي دشمنان بر عليه انقلاب اسلامي و تفكرات راه امام گفت: ما اگر هوشيار باشيم و بصريت‌مان را حفظ كنيم و گوش به فرمان مقام معظم رهبري باشيم در هر صحنه‌اي كه ما را تهديد كنند يقينا پيروز و سربلند بيرون خواهيم آمد.

فرمانده سپاه تهران ضمن اشاره به تعبيري از فرموده مقام معظم رهبري كه جنگ امروز را جنگ سخت نرم دانسته‌اند گفت:‌ دشمنان بيروني ما و نفس ما همواره در تلاش هستند كه ما را در اين جهاد سخت از پاي درآورند و تنها چيزي كه ما را در مقابل اين تهديدها حفظ مي‌كندو با موفقيت عبور مي‌دهد بنا به فرموده مقام معظم رهبري تقواي الهي است.

وي در پايان خطاب به كساني كه عاشق ولايت، امام و پشتيبان رهبري هستند گفت:‌ همه تلاش‌تان را براي موفقيت از اين مرحله با تكيه بر تقواي الهي بگذاريد و در اين راه از خداوند متعال غافل نباشيد.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار