در روزهاي پاياني اسفند سال 90 بانک مرکزي براساس بند 5 مصوبه تصويب شده توسط دولت اقدام برداشت 8 هزار ميليارد تومان از حساب بانک ها تحت عنوان تسويه بدهي ارزي بانک ها به بانک مرکزي کرد.

فتحي پور رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: موضوع جلسه که بدون حضور بهمني رئيس کل بانک مرکزي و با حضور برخي از معاونين بانک مرکزي و مديران عامل بانک ها برگزار شد مربوط به بررسي برداشت بانک مرکزي از حساب بانک ها بود که در اين جلسه برخي از بانک ها اعلام کردند که ما هيچگونه بدهي از جمله بدهي ارزي به بانک مرکزي نداريم اما متاسفانه اين بانک اقدام به برداشت در حساب ما در روزهاي پاياني سال 90 کرده است.
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد:‌ در اين جلسه مقرر شد که بانک مرکزي هرچه سريعتر مبالغ برداشت شده از حساب بانک ها را به آنها برگرداند.
وي در پاسخ به اين سوال که بانک مرکزي برداشت از حساب بانک ها را براساس مصوبه هيئت دولت انجام داده است اظهار داشت: بر اين اساس مصوبه هيئت دولت بايد در کميته تطبيق مصوبات قانوني مجلس شود که اين کار انجام شده و کميته تطبيق هم خواهان لغو مصوبه اخير دولت است همچنين فردا در کميسيون اقتصادي مجلس اين مضوع مورد بررسي و جمع بندي نهايي قرار خواهد گرفت و بعد از آن نتيجه نهايي بر هيئت رئيسه مجلس ابلاغ خواهد شد./عب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار