مسئول كميته سياسي کانون دانشگاهيان گفت: دستيابي به فناوري فضايي، نانو و هسته‌اي با گره خوردن صنعت ودانشگاه محقق شد.

محمدرضا مرندي مسئول كميته سياسي و داخلي كانون دانشگاهيان درگفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه جامعه دانشگاهي درحوزه توليد انديشه و الگو و نقش مهمي درحمايت از توليد ملي دارد، گفت: اگر توليدات در حوزه فكري و فرهنگي را هم توليد بدانيم، جامعه دانشگاهي اساتيد به صورت بومي مي تواند نقش مهمي را در راستاي توليد نظريه انديشه و الگو دنبال كنند.

مرندي بحث فرهنگ سازي در حمايت از صنعت و توليد ملي را با اهميت خواند و اظهارداشت: بايد با تقويت عرق ملي مردم را به سمت گرايش به توليدات داخلي سوق دهيم و از مصرف زدگي جلوگيري كنيم اين امر نياز به امرفرهنگ سازي در جامعه دارد.

وي متمايل شدن مردم به سمت خريد توليدات داخلي را در گرو كيفيت كالا دانست و تصريح كرد: توليد كننده با احساس مسئوليت اجتماعي و كيفيت محصولات كه توان رقابت با نمونه هاي موجود دانسته را داشته باشد مي تواند مردم را به خريد كالاي خود ترغيب كند.

عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينكه نقش دانشگاهيان درجهت تعديل انتظارات مردم و مصرف زدگي موثر است تشريح كرد: اصلي ترين گروه هاي مرجع و نخبه ازاقشار اساتيد دانشگاهي به عنوان تاثيرگذار جامعه هستند وبانفوذي كه دردانشگاه و بردانشجويان دارند مي توانند درشكل گيري و جهت دهي تقويت نگاه ملي دانشجويان موثرواقع شوند.

وي با اشاره به دكتر حسابي بيان داشت: دكتر حسابي در شرايطي به كشور خدمت كرد كه ايران در عقب ماندگي به سر مي برد و از اولين امكانات اوليه تكنولوژيك بي بهره برد بود و اگر مي خواست مي توانست مانند بسياري از تحصيل كردگان با كوچكترين ناملايماتي كشوررا ترك كند اما با ايستادگي و تلاش بهترين ثمرات و خدمات را به ايران اهدا كرد.

مرندي با بيان اينكه تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه از اهميت بالايي برخوردار است اذعان داشت: دستيابي به فناوري فضايي، نانو و هسته اي از گره خوردن صنعت ودانشگاه محقق شده و به پيشرفت رسيده است. بنابراين اگراين ارتباط تقويت شود صنعت وتكنولوژي به توليد رقابتي مي انجامد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: اگر صنعت وتوليدات قابل رقابت باشند كيفيت و مقبوليت كالا خود بازگو كننده وترغيب كننده خريدار داخلي خواهد بود نيازي به توصيه و تبليغ درجامعه نيست./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار