رئيس جمهور در جمع مردم استان هرمزگان در بندرعباس گفت: همه دستگاهها موظف به ساماندهي نيروهاي شرکتي هستند.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمود احمدي نژاد در سفر استاني به هرمزگان در جمع مردم اين استان اظهارداشت: مردم اين استان قرن ها و سال ها در اين خطه از ميهن اسلامي عزتمندانه و پر افتخار ايستاده و از همه موجوديت، فرهنگ، استقلال و عظمت ايران عزيز، شجاعانه دفاع کرده اند ؛ مردمي که نام آنها کمر استعمار و استعمارگران را مي لرزاند.
 

وي گفت: بعد از 400 سال هنوز وقتي نام بندرعباس و مردم هرمزگان و جوانان ،دختران و پسران اين ديار به ميان مي آيد مستکبران و قلدران عالم مي لرزند، مردماني مفيد به حال ايران عزيز که همه وجود و زندگي آنها سرشار از برکت و محبت براي ايران عزيز است.
 

رئيس جمهور افزود: خدا را سپاس مي گويم که بار ديگر توفيق سفر به اين استان و زيارت شما عزيزان را عنايت کرد.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم استان هرمزگان در بندرعباس گفت: همه دستگاهها موظف به ساماندهي نيروهاي شرکتي هستند.
 

احمدي نژاد افزود: اگر دستگاهي در هر بخشي به اين مهم توجه نکرد اقدامش بي عدالتي است اما دولت تصميم گرفته است در جهت عدالت اين مهم را به سرانجام برساند.
 

وي در ادامه مهمترين مأموريت پيامبران را بعد از توحيد، دعوت به عدالت و قسط دانست و گفت: خداي متعال همه وجود انسان را بر اساس عدالت خلق کرده زيرا عدالت سکوي اول براي اعتلا و سعادت انسان است.
 

رئيس جمهور در تبيين اهميت موضوع عدالت گفت: اگر همه امکانات يک ملت و يا جامعه بشري اعم از علوم و فناوري در دسترس باشد اما روابط آن ملت يا جامعه بشري بر اساس عدالت و قسط تنظيم نشود فرصت شکوفايي را خواهد گرفت زيرا استقرار عدالت لازمه سعادت ، کمال ، آرامش و برقراري محبت بين انسانهاست.
 

وي توجه به عدالت را هم از سوي حاکمان و هم از سوي مردم حائز اهميت دانست و گفت: اگر به نقطه اي برسيم که آحاد مردم ، جامعه بشري و حاکمان و مديران پايبند عدالت باشند ديگر از فقر و تبعيض و اندوه و ناراحتي و کينه فاصله مي گيرند و شاهد جنگ و اشغال و تجاوز و شرارت ها نخواهيم بود.
 

احمدي نژاد تأکيد کرد: هيچ شرايطي حتي دوستي ها و يا دشمني با دشمنان نبايد مانع از اراده انسان براي اعمال عدالت باشد به همين منظور امام علي (ع) نيز همواره با دشمنان با عدالت رفتار مي کردند.
 

وي گفت: البته اجراي عدالت بايد در همه مناطق و براي همه مردم باشد تا منافع آن براي عمران و آبادي و کمال انسان باشد.
 

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مقاومت ديرينه مردم بندرعباس با استعمارگران و مستکبران گفت: اين مردم 400 سال در برابر استعمارگران و 33 سال در برابر مستکبران ايستادند و همه فشارها را تحمل کردند اما هرگز خسته نشدند.

رئيس جمهور گفت: دولت در تلاش است کارها را براساس عدالت پيش ببرد همچنان که در توزيع بودجه هاي عمراني و رفاهي و سرمايه گذاري هاي صنعتي ، کشاورزي و ديگر بخش ها عدالت را پايه قرار داده است.
 

احمدي نژاد اظهارداشت: برخي طرح هاي دولت مانند توزيع سهام عدالت، هدفمندي يارانه ها، سفرهاي استاني، توزيع منابع و تسهيلات به قشر هاي گوناگون و توزيع سرمايه گذاري ها در بخش هاي گوناگون،مستقيم در چارچوب تحقق عدالت اجرا مي شود.
 

وي گفت: البته مي دانيد که اجراي عدالت به همان ميزان که براي توده هاي مردم خوشايند و زيباست براي اقليت پرخور ، خودخواه و زياده خواه دشوار است.
 

احمدي نژاد ادامه داد: عرصه جهاني را ببينيد که چه وضعي حاکم است ؛ همه مشکلات ناشي از بي عدالتي عده ناچيزي قدرت هاي بزرگ است که حاضرند همه جهان را براي پر کردن جيب هاي خود به خاک و خون بکشند.
 

رئيس جمهور اضافه کرد: عده کمي و در رأس آنها چند کشور براي خود حق بيشتري قائلند و به خود حق مي دهند در امور ملت ها و در همه مناطق دنيا دخالت و سرمايه ، فرهنگ و شخصيت ملت ها را غارت کنند.
 

احمدي نژاد گفت: همين اطراف خودمان را ببينيد که در برخي کشورها چه خبر است؛ آمده اند براي دفاع از منابع مستکبران و منافع استعمارگران پايگاه نظامي ايجاد کرده اند اما هزينه اش را از کجا تأمين مي کنند؟ از کشورهاي بدبخت به نام فروش سلاح و به نام اينکه مي خواهند امنيتشان را تأمين کنند.
 

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: براين اساس ، قراردادهاي ده ها و صدها ميليارد دلاري امضا مي کنند و انرژي ، نفت ، ثروت و موجوديت ملت ها را به غارت مي برند در حالي که عامل اصلي نا امني خودشان هستند.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار