رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گروه 1+5 باید سیاست تعامل را جایگزین سیاست تقابل کند.

 علاء الدین بروجردی در  گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: توصیه اکید ما به گروه 1+5 این است که سیاست تقابل را کنار گذاشته و سیاست تعامل با جمهوری اسلامی ایران را پیش بگیرد و قطعا این تغییر سیاست به نفع آن ها خواهد بود.

وی در ارتباط با مکان قطعی مذاکرات 1+5 گفت: مقامات کشور ترکیه علاقه مند به برگزاری این مذاکرات در ترکیه هستند ولی به سبب این که کشورهای اروپایی بی طرف نیستند، عدم برگزاری این مذاکرات در استانبول را به 1+5 اعلام کردیم که پس از آن وزیر امور خارجه عراق برای برگزاری این مذاکرات در بغداد، اعلام آمادگی کرده است که در همین راستا در حال گفت و گوهای نهایی هستیم.

بروجردی متذکر شد: کشورهای غربی ایران را به کارشکنی و وقت کشی متهم می کنند اما این را باید بدانند که اگر ایران به دنبال وقت کشی بود هیچ گاه مذاکره با 1+5 را نمی پذیرفت.

نماینده ی مردم بروجرد در مجلس با بیان این که برگزاری این مذاکرات لازم و ضروری است تصریح کرد: مادر این اجلاس صحبت های فراوانی داریم و نسبت به وقت کشی 1+5 در تامین سوخت 20درصدی معترض هستیم.

وی با اشاره به این که محور تمامی اقدمات ایران صلح آمیز است خاطرنشان کرد: ایران همواره کار خود را در چهارچوب مقررات بین المللی و عهدنامه ام پی تی و آژانس جلو برده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.