همایش روز ملی عطار نیشابوری 24 و 25 فروردین 1391با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیشابور و همزمان درساير کشور هاي جهان برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سيد احمد قلندري رييس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي و دبير اجرايي بزرگداشت روزملی شيخ فريد الدين محمد عطار نیشابوری با اعلام اين مطلب اظهارداشت: همایش روزملی عطار نیشابوری 24 و 25 فروردین با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور دکتر محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی، شخصیتها و عطار شناسان و اندیشمندان در نیشابور برگزار می شود که در این روز پیام سيد محمد حسيني وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان به تمام رایزنی های فرهنگی ایران در سراسر جهان مخابره خواهد شد و در برخي از کشور هاي جهان آیین و مراسم ویژه بزرگداشت عطار نیشابوری این شاعر و عارف وارسته و شهیر ایران و جهان برگزار خواهد شد.

وي افزود: با برنامه ریزی به عمل آمده امسال با برپایی همایش علمی پژوهشی عطار نیشابوری به تمام ابعاد محققانه این شاعر و عارف بزرگ ایران زمین پرداخته می شود و همزمان با اين همايش نمايشگاه آثار هنري در محل فرهنگسراي سيمرغ بر پا خواهد شد .

قلندري بيان داشت: برنامه های روزملی عطار نیشابوری پنج شنبه 24فروردین در ساعت 30/ 8 صبح همايش علمی و پژوهشی روز عطار در محل فرهنگسراي سيمرغ با حضورانديشمندان و محققان علم و ادب و عرفان و حضور اساتيدي همچون دکتر احمد احمدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مديرعامل انتشارات سمت ، دكتر حجت اله ايوبي رييس اكو و مدير عامل بنياد شمس، دكتر علي اصغر محمد خاني ، دکترنسرين فقيه ، دكتر مهدي سيدي ، دكتر غلامرضا خاكی و ديگر شخصيت ها در محل فرهنگسرای سیمرغ در نوبت صبح برگزار شده که بعد ازمراسم فوق مقبره عطار نیشابوری گلباران می شود و نماز جماعت ظهر وعصر در بقعه امامزاده محمد محروق (ع) برگزار خواهد شد.

دبير اجرايي روزملی عطار نیشابوری خاطر نشان كرد: همچنين روز جمعه 25 فروردين ساعت 9صبح همزمان با سال روز ملی عطار نیشابوری در محل آرامگاه این شاعر و عارف وارسته و شهیر ایران و جهان مجموعه برنامه های علمي وادبي شامل سخنراني، منطق الطير خواني ، شعر و موسيقي با همكاري شوراي اسلامي شهر و شهرداري نيشابور برای عموم مردم و عاشقان طریقت و عرفان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: همچنين از برگزيدگان مسابقه ادبي روز ملي عطار كه توسط آموزش و پرورش نيشابور در بين كليه دانش آموزان مقطع متوسطه اين شهر ستان برگزار گرديد در اين روز تجليل خواهد شد.

شایان ذکر است شیخ فرید الدین محمد ابن ابراهیم عطار نیشابوری شاعر و عارف فرهیخته حدود سال 540 هجری قمری در کدکن از توابع نیشابور متولد شده است و در حدود سال 618 هجری قمری در قتل عام نیشابور توسط مغولان به شهادت رسیده است . از آثار وی می توان به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرار نامه، مختار نامه، مجموعه رباعیات، دیوان قصاید، غزلیات و تذکره الاولیاء اشاره کرد و امسال همانند سال هاي گذشته بزرگداشت عطار نیشابوری در زادگاهش شهر کدکن با حضور تمامی فرهنگ دوستان برگزار شده و مقبره پدر این شاعر پر آوازه گلباران خواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار