این روزها خبر تشکیل تعاونی های فراگیر ملی به گوش می رسد، تعاونی هایی که ثمره تشکیل آن ها ایجاد اشتغال و درآمد برای اقشار کم درآمد جامعه همچون معلولان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اوایل سال گذشته بود که خبرهایی مبنی بر راه اندازی تعاونی هایی تحت عنوان تعاونی های فرا گیر ملی و سهامی عام به گوش می رسید.
تعاونی که به منظور فقر زدایی از سه دهک پایین درآمدی تشکیل می شود و عضویت سایر افراد در این تعاونی آزاد است اما حداقل 70 درصد اعضای آن باید از سه دهک پایین جامعه تشکیل شده باشند.
نخستین بار است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاونی تحت عنوان تعاونی های فراگیر ملی راه اندازی می کند و آن را به تمامی سازمان های زیر مجموعه اش همچون بهزیستی ، تامین اجتماعی ، فنی و حرفه ای ، بیمه روستائیان و عشایر، بسط می دهد.
اما به تازگی خبری مبنی بر سهام داری معلولان شدید و خیلی شدید بر روی خروجی برخی از خبرگزاری نقش بسته و خبری بس خوشحال کننده.....
وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در آخرین اظهارات خود در سال گذشته در خصوص تشکیل تعاونی های فراگیر ملی اظهار داشت: این تعاونی ها از آن جهت که جامعه هدفشان اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است حائز اهمیت و قابل توجه است وی می توان گفت یکی از حلقه های مهم تشکیل زنجیره عدالت گستری و خدمات رسانی در جامعه است.
در همین راستا سازمان بهزیستی یکی از اولین سازمان های زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که تعاونی های فراگیر ملی را پیگیری می کند تا معلولان شدید و خیلی شدید از سهام برخوردار شوند.
در این باره یحیی سخنگویی به تشکیل این تعاونی ها مددجویان اشاره کرد و افزود: با تشکیل این تعاونی ها تعداد زیادی از معلولان مشغول به کار می شوند.
وی با تاکید بر اینکه به این تعاونی ها تسهیلات کم بهره با همکاری استانداری ها تعلق می گیرد یادآور شد، به این ترتیب هم معلولان شاغل می شوند و هم تسهیلات دو چندان می شود.
تشکیل چنین تعاونی هایی نه تنها باعث ایجاد اشتغال برای معلولان می شود بلکه از این طریق فشار تامین معاش معلولان از دوش سازمان حمایتی همچون بهزیستی برداشته می شود و معلولان هم از درآمدی مستمر برخوردار خواهند شد./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
حسین رجبی
۲۱:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
انشا..الله موفق باشنداین باقیات وصالحات است وبس
آخرین اخبار