مركز سيمافيلم هر سال با آثار متنوعي در حوزه تله فيلم و فيلم هاي سينمايي میزبان بينندگان خود در تلويزيون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مركز سيمافيلم هر سال با آثار متنوعي در حوزه تله فيلم و فيلم هاي سينمايي میزبان بينندگان خود در تلويزيون است. امسال نيز 20 اثر از محصولات مركز سيمافيلم، كه در گروه هاي مختلف توليدي اين مركز تهيه شده بود، در جدول پخش نوروز 91 قرار گرفت که از آن جمله می توان به اولین محصول مشترک سینمایی ایران و کانادا به نام «وزنه های بی وزن» اشاره کرد که امسال از شبکه چهار پخش و سپس در شبکه نمایش در دو نوبت بازپخش شد و مورد استقبال قرار گرفت.

مجيد شيخ‌انصاری «وزنه‌های بی وزن» را در تورنتو كانادا كارگردانی كرده و فيلمنامه آن را مهدی علی‌ميرزايی نوشته است. محور کلی فیلم بر مبنای تأثير شخصيت حضرت علی(ع) است‌، كه تحولات روحی دو جوان مقیم تورنتو را روایت می کند كه روز تولد حضرت علی(ع) در دیدگاه‌ها و روابط‌شان تغییرات اساسی و بنیادینی ایجاد می‌شود‌.

اكثر عوامل اين فيلم تلويزيونی از بین ساکنین تورنتو انتخاب شده‌اند که از آن جمله می توان به وحيد رهباني، پويان طباطبايي، جين مكلوچين، بهناز رهبر و... اشاره کرد در اين فيلم بازی می کنند.

پویان طباطبایی که این روزها در ایران به سر می برد درباره همکاری خود با این پروژه گفت:«علت اصلی همکاری من با این پروژه، تولید اولین فیلم مشترک ایران و کانادا بود، تا شاید راهی برای تولیدات بیشتر باز و هموار شود، که خوشبختانه در ۲ سال گذشته کارگردانان ایرانی موفق به تولید ۲ فیلم دیگر در کانادا شده اند.»

این بازیگر جوان که در حوزه عکاسی هم سررشته دارد و با چندین پروژه بین المللی دیگر همکاری داشته، در خصوص تکنیک های نوین به کار رفته در تولید این فیلم، افزود:« با توجه به اینکه این فیلم در پاییز سال ۱۳۸۹ تولید شده است و تهیه کننده کانادایی تاکید بر فیلمبرداری برای پرده سینما داشتند، این فیلم با دوربین رد RED فیلمبرداری شده و جزو اولین کارها در شاخه فیلم و سینمای ایران است که با چنین دوربین دیجیتالی کار شده است.»

«وزنه‌های بی‌وزن» زندگی پسری به نام علی (وحید رهبانی) را روایت می کند كه در كانادا تحصيل می کند. دوست او، همایون (پویان طباطبایی) از او می خواهد که در روز تولد حضرت علی ، برای جمعی سخنرانی کند. در این روز علی به دليل اتفاقاتی كه برايش رخ می‌دهد، احساس می‌كند بايد روح خود را از زير بار وزنه‌ای كه مدت‌هاست آن را تحمل می‌كند،‌ رها سازد. کمک و همراهی همایون باعث می شود تا علی از مشکلی که مدتها از آن رنج می برد، خلاص شود و به زندگی عادی برگردد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
Mahsa
۱۹:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
فیلمی بود که بعد از دیدنش خیلی به فکر فرو رفتم .
کار عمیق و جالبی بود.
Iran, Islamic Republic of
احسان
۰۱:۵۸ ۲۰ تير ۱۳۹۴
به نظر منم فیلم عالی بود.
چون واقعا شخصیت علی(وحید رهبانی)و نوع نگاه اون به دنیای اطراف یه جور دیگست,که خیلی فرق داره با دیگران.
من واقعا از فیلم و فیلمنامه راضی بودم و از همه عزیزانی که همچین فیلم متفاتی ساختن کمال تشکر رو دارم
Iran, Islamic Republic of
صالحه
۰۱:۰۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
منم خیلی خوشم اومد .
از اون فیلماییه که دوست دارم دوباره ببینم و به بقیه هم پیشنهاد بدم
Iran, Islamic Republic of
ارسلان
۱۷:۲۶ ۱۹ تير ۱۳۹۴
خیلی قشنگه عالیه
Iran, Islamic Republic of
ضحي
۱۶:۱۶ ۱۹ تير ۱۳۹۴
فيلم عاليه عاااالي. از دستش نديد
Iran, Islamic Republic of
فاطمه
۱۴:۵۸ ۱۹ تير ۱۳۹۴
فیلم فوق العاده ای هست.فوق العاده...
Iran, Islamic Republic of
یکیییییی
۰۱:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۴
فیلم قشنگیه
پیشنهاد میکنم ببینید
آخرین اخبار