معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: سند ملي سلامت سالمندان به زودي براي تصويب به شوراي عالي سلامت مي رود.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر عليرضا مصداقي، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي  نيا  ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: اين برنامه در وزارت بهداشت و با همكاري سازمان هاي در گير مسائل سالمندان نظير بهزيستي، وزارت رفاه و شهرداري ها تدوين شده و به زودي براي تصويب در شوراي عالي سلامت و در صورت نياز در مجلس شوراي اسلامي مطرح مي شود تا در آينده مسائل مربوط به سلامت سالمندان با برنامه ريزي و دقت بيشتري پيگيري شود.

وي ورزش و تغذيه مناسب را عامل كاهش زودرس عوارض سالمندي دانست و افزود: هفته سلامت امسال به ورزش سالمندان, تغذيه سالم و شيوه زندگي مناسب سالمندان اختصاص دارد و توصيه مي كنيم افراد بالاي 60 سال روزي 30 دقيقه ورزش يا پياده روي كنند و از تغذيه مناسب با ويتامين هاي كافي استفاده نمايند.

دكتر مصداقي نيا با تاكيد بر توجه به سلامت اجتماعي و رواني سالمندان تصريح كرد: بايد خانواده و جامعه، به سالمندان توجه ويژه داشته باشند تا فردي كه عنوان سالمند را دارد از اجتماع جدا نشده و سايرين نيز بتوانند از تجارب اين افراد استفاده كنند.

وي در ادامه از راه اندازي دوره PhDسلامت سالمندان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشكي تهران دوره MPH سلامت سالمندان را برنامه ريزي كرده و حدود 2 سال است كه اين دوره در دانشكده بهداشت برگزار مي شود.

به گفته معاون بهداشت، اكنون حدود 7 درصد جمعيت ما سالمند است و طي 30 سال آينده به ازاي هر 4 نفر يك نفر سالمند خواهيم داشت كه بايد براي سلامت آنها برنامه ريزي منسجم و موثري داشته باشيم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار