عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: افرادي كه تأكيد بر مذاكره با آمريكا و رابطه با دولتمردان اين كشور دارند دل در گرو منافع احتمالي ازسوي اين كشور استكباري دارند.

فاطمه آليا عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در مورد مذاكره با آمريكا اظهار داشت: آنچه پس از انقلاب اسلامي از آمريكا سراغ داريم اقدامات و مواضعي است كه هميشه خصمانه بوده و اين مشي سياسي از سوي دولت مردان اين كشور تا امروز تغيير نكرده است.


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از 20 فروردين 1359 كه رابطه آمريكا با ايران قطع شده است از سوي اين كشور اقدامات بسياري براي ايجاد اختلافات داخلي ميان فرقه هاي مختلف در ايران، تحميل جنگ هشت ساله، تربيت نيروهاي تروريست و احاله آنها به مرزهاي ايران در جهت ايجاد ناامني صورت گرفته است.


آليا افزود: يكي از مهمترين شيطنت هاي آمريكا درطي سالهاي اخير مشكلاتي است كه در مسير توقف فعاليت هاي صلح آميز هسته اي در ايران ايجاد كرده است و تمامي دولت مردان اين كشور بارها در اختلاف افكني ميان ايران و سازمان انرژي هسته اي نقش مهمي ايفا كرده اند.


اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه كارنامه دولت آمريكا در مواجه با ايران سياه تر از آن است كه مرزي براي گفتگو باز شود تصريح كرد: آمريكا تا امروز هيچ حسن نيتي به ايران نشان نداده و همچنان فرازهاي گفتگو را برخود بسته است.


وي در تحليل مواضع جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا امروز در برابر آمريكا اظهار داشت: امام راحل تأكيد داشتند چنانچه آمريكا از مواضع خصمانه خود دست بردارد، ثروت هاي بلوكه شده مردم را برگرداند، دست از جنگ و ستيز در منطقه كشيده و از مواضع خصمانه خود عقب نشيني كند، در چنين شرايطي شايد فرازي براي گفتگو با اين كشور باز شود.


نامزد انتخابانی جبهه پایداری مجلس نهم ادامه داد: امروز كه سي و سه سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد آمريكا همچنان برمواضع خود عليه ايران پافشاري مي كند و در چنين شرايطي هرگونه گفتگو با اين كشور استكباري منتفي است.


اين نماينده مجلس در تحليل طرح مواضع برخي چهره هاي سياسي كشور مبني برمذاكره با آمريكا هم اين چنين گفت: به نظر مي آيد اين موضع گيري ها در چنين روزهايي كه رهبر معظم انقلاب بر عدم رابطه با آمريكا تأكيد دارند بسيار حساب شده از سوي برخي چهره هاي سياسي و خواص مردود مطرح شده است.


وي افزود: مواضع خصمانه آمريكا در برابر ايران تغيير نكرده و جاي سوال است كه چرا برخي چهره هاي سياسي دم از ارتباط با آمريكا مي زنند.


آليا ادامه داد: شايد افرادي كه تأكيد بر مذاكره با آمريكا و رابطه با دولتمردان اين كشور دارند دل در گرو منافع احتمالي ازسوي اين كشور استكباري دارند.


وي تصريح كرد: در شرايط فعلي براي هرگونه مذاكره با آمريكا قطعا رهبر فرزانه انقلاب اسلامي بايد تصميم بگيرند و چراغ سبز نشان دادن برخي خواص بي بصيرت به آمريكا هيچ توجيهي ندارند.


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: تا زماني كه تغييري در رفتار آمريكا حاصل نشود برقراري هرگونه ارتباط با آمريكا خيانت به انقلاب اسلامي، آرمان ها و وصاياي امام راحل و شهداي گرانقدري است كه با خون خود اين نظام را بيمه كرده اند./س3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار