نمايندگان مجلس براي تامين نظر شوراي نگهبان به اصلاحات طرح اصلاح موادي از قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي راي مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان مجلس در نشست علني امروز(يكشنبه) بهارستان، مواد مربوط به عضويت حقوقدانان شوراي نگهبان، وضع معادل‌سازي مقطع تحصيلي آنان، استعفا، فوت و عزل آنها را از اصلاحات آيين‌نامه حذف کردند.

همچنين يکي از تبصره هاي اين طرح اصلاحي با اين موضوع که قواي سه گانه و تمام دستگاه‌هاي اجرايي موظفند در حدود قوانين و مقررات و با استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني خود براي تحقق موارد مذکور در بيانيه و قطعنامه‌هاي نمايندگان مجلس اقدام کنند نيز حذف شد.

بر اساس اصلاحات امروز، تبصره 3 ماده 220 آيين نامه داخلي شرايط استيضاح وزرا در آيين نامه داخلي مجلس تغيير کرد.

اصلاح ديگر مربوط به ماده 28 طرح اصلاح آيين نامه داخلي مجلس بود که رؤساي قواي مجريه و قضاييه را موظف مي کرد حداکثر تا پايان ارديبهشت هر سال با حضور در مجلس ضمن ارائه گزارش شفاهي، گزارش مکتوبي نيز از عملکرد قوه تحت نظارت خود و تغييرات شاخص ها در سال قبل به مجلس شوراي اسلامي ارائه کنند.

با اصلاحات امروز براي تامين نظر شوراي نگهبان، عبارت «با حضور در مجلس، ضمن ارائه گزارش شفاهي» حذف شد.

يکي ديگر از تغييرات امروز طرح اصلاح موادي از آيين نامه داخلي مجلس مربوط به بودجه سالانه بود که تبصره 3 آن با حذف عبارت «يا عدم ارائه لايحه چند دوازدهم» به اين شرح تصويب شد:

در صورت عدم تصويب بودجه سالانه کشور تا پانزدهم اسفند ماه رسيدگي به چند دوازدهم بودجه حداکثر طي پانزده روز انجام مي شود و نحوه رسيدگي به آن را هيئت رئيسه مجلس تعيين مي کند.

/س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار