اعضاي هيات پارلماني كشورمان كه به منظور شركت در نشست‌هاي مختلف اجلاس 126 مجمع بين‌المجالس جهاني (IPU) به كامپالا – اوگاندا سفر كرده‌اند، با تعدادي از نمايندگان مسلمان پارلمان اوگاندا ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، در اين ديدار حشمت الله فلاحت‌پيشه رييس هيات پارلماني ايران با ابراز خرسندي از ديدار با نمايندگان مسلمان پارلمان كشور ميزبان كنفرانس IPU گفت: روابط دو كشور جمهوري اسلامي ايران و اوگاندا در زمينه‌هاي مختلف سياسي، پارلماني، اقتصادي و تجاري در سطحي بسيار خوب قرار دارد.

وي افزود: بايد تلاش كرد مناسبات و همكاري‌هاي فيمابين از طريق امضاي موافقتنامه‌هاي دوجانبه به بالاترين سطح ممكن ارتقاء يابد.

رييس شوراي بين‌المجالس ايران در ادامه با اشاره به جايگاه قاره آفريقا و بويژه كشورهاي دوست همچون اوگاندا در سياست خارجي جمهوري اسلامي بر آمادگي مجلس شوراي اسلامي جهت حمايت از توسعه سطح روابط در زمينه‌هاي مختلف تاكيد كرد.

فلاحت‌پيشه در ادامه ظرفيت‌هاي ايران براي سرمايه‌گذاري در اوگاندا در زمينه‌هاي اقتصادي، تجارت، صنعت، فناوري اطلاعات و كشاورزي را بسيار متنوع و غني توصيف كرد و گفت: آفريقا و بويژه اوگاندا زخم‌هاي زيادي از استعمار قدرت‌هاي بزرگ بر پيكر خود دارد و اكنون وقت آن است كه در قالب پيوند با كشورهاي دوست همچون ايران و افزايش امكان همكاري‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك اين زخم‌ها ترميم گردد.

در ادامه اين ديدار همچنين «سيبا گالا لطيف سنگندو» از نمايندگان مبرز مسلمان در پارلمان اوگاندا و امام جماعت مسجد پارلمان اين كشور از ايران به عنوان كشوري قدرتمند و دوست و برادر اوگاندا ياد كرد و گفت: از ديدار با برادران مسلمان از كشور ايران بسيار خرسنديم و اين فرصت را براي ارتقاي روابط و همكاري‌ها بين دو كشور مغتنم مي‌دانيم.

وي با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران در زمينه‌هاي مختلف صنعتي، تجاري، فني و اقتصادي و فناوري خواستار سرمايه‌گذاري و كمك به توسعه اوگاندا از سوي كشورمان شد.

وي در پايان سخنان خود نيز اظهار كرد: قدرت ايران، قدرت كل جهان سلام است و مسلمانان در هركجاي دنيا به پيشرفت و ترقي ايران اسلامي چشم دوخته‌اند./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار