مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: طرح مانتورينگ سموم به هدف بررسي و رد يابي وضعيت سموم توزيع شده و تدارك سموم در استان در حال انجام مي باشد.

شيرين بهادر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين طرح به صورت ملي و از طرف سازمان حفظ نباتات كشور در حال پيگيري است كه هم اكنون در استانهاي تهران،اصفحان و خراسان رضوي بعنوان پايلوت در حال اجرا ميباشد.

وي با اشاره به برنامه هاي اجرايي اين طرح در استان گفت: در گام اول كلاس توجيهي براي صاحبان فروشگاههاي توزيع سموم دفع آفات نباتي برگزار و نرم افزار مربوط به طرح تحويل آنان گرديد.

وي افزود: هر كدام از فروشگاهها داراي نام كاربري و رمز عبور ميباشند كه با ورود به سامانه ميتوانند تمام اطلاعات خود را از قبيل خريد و فروش سموم به كشاورزان را وارد نمايند.

مدير حفظ نباتات سازمان اظهار داشت: با تكميل اطلاعات سامانه انشاالله در سال 91 تمام فعاليتهاي مربوط به فروش و تدارك و توزيع سموم توسط سيستم مانيتورينگ انجام ميگيرد..

شيرين بهادر اضافه كرد: اين سيستم توسط واحد سموم اين مديريت كنترل و نظارت ميگردد. وي به فوايد اين سيستم اشاره كرد و گفت:با استفاده از اين سيستم كانالهاي توزيع نظارت شده و قابل رصد ميباشد و وجود هرگونه مشكلي قابل پيگيري است.

لازم به ذكر است 300 فروشگاه توزيع سموم دفع آفات نباتي دراستان وجود دارد كه همگي به سيستم مانيتورينگ مجهز گرديده اند./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.