طرح مديريت کربن با هدف تهيه اطلس انتشار و شناسايي فناوري هاي کاهش کربن در شرکت ملي نفت ايران آغاز شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي ايران ، مجري طرح "بررسي و ارزيابي نحوه انتشار کربن بر مديريت توليد نفت و گاز" با اعلام اين مطلب گفت : در طرح مديريت کربن قرار است ميزان انتشار دي اکسيد کربن در شرکت هاي بهره برداري شرکت ملي نفت بررسي و اطلسي جامع درباره آن تهيه شود.
علي طاهري گفت: در اين طرح ميزان انتشار دي اکسيد کربن در اين مناطق بررسي و مستندسازي مي شود.
وي اظهار داشت : با در اختيار داشتن مستندهاي انتشار CO2 و تکيه بر اين شواهد، براي نخستين بار اطلسي جامع از ميزان انتشار در مناطق نفت خيز جنوب، نفت مرکزي و فلات قاره در دسترس قرار مي گيرد.
طاهري "شناسايي و ارزيابي روش ها و فناوري هاي کاهش انتشار" را از ديگر اهداف اجراي طرح مديريت کربن خواند و افزود: پس از بررسي و مشخص کردن نقاط انتشار، روش ها و فناوري هاي کاهش انتشار هم در پژوهشکده گاز بررسي مي شود.
وي افزود: در اين طرح وضع فناوري ها از نظر صاحبان فناوري، ارزيابي فناوري و چگونگي اکتساب فناوري ها بررسي خواهد شد تا زمينه استقرار سيستم پايش و اندازه گيري دي اکسيد کربن در سال هاي آتي فراهم شود.
طاهري گفت: در اين طرح با شناسايي فناوري هاي کاهش و تدوين يک استراتژي صحيح براي استقرار فناوري هاي کاهش انتشار مي توان برنامه هايي مانند جمع آوري، جداسازي، انتقال و تزريق به مخازن نفتي را به اجرا در آورد./عب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار