نماینده مردم اقلیت‌های دینی زرتشتیان ایران افتخار ایرانیان آن است که دارای حس همبستگی، فرهنگ و تمدن و تاریخ مشترک هستند و هوشمندی، آزادگی، تاریخ‌سازی و دقیق بودن بخشی از ویژگی‌های ملت واحده ایران است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد نماينده اقليت زرتشتيان در خانه ملت در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: ملت در چهار ویژگی جغرافیا، زبان، تاریخ و اقتصاد شکل می‌گیرد و چنانچه مردم به جایگاهی برسند که به دور از گرایشهای مختلف، خود را هم میهن بدانند آنگاه می‌توان آنها را ملت یگانه نام برد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: یکی از آداب حسنه وقف و دستگیری از نیازمندان است، سنتی حسنه که ریشه در تاریخ چند هزار ساله ایران دارد؛ بر همین اساس بخش عمده‌ای از موقوفات شهرهای یزد و کرمان و بخش وسیعی از شرق تهران توسط زرتشتیان وقف شده و متعلق به آنان است.

وی ادامه داد: با توجه به زحمات بسیار زیاد سازمان اوقاف و امور خیریه، هنوز کاستی‌هایی در اجرای وقف‌نامه و نیت‌نامه‌ها وجود دارد. حال آن که رهبر معظم انقلاب در دیدار ماه گذشته با مدیران این سازمان تاکید کردند مهم‌ترین مساله در وقف عمل امینانه به وقف و ادای صحیح حق واقف درباره موقوفه‌اش است که متاسفانه برخی از مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی و افراد حقیقی و حقوقی به خود اجازه می‌دهند پا را فراتر از قانون گذاشته و حتی با پیگیری‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از کنار اجرای وقف بگذرند و موقوفات زیادی از دست متولیان اصلی خارج شود.

نماینده مردم اقلیت‌های دینی زرتشتیان ایران ملت واحده با وجود اقوام، مذاهب و ادیان مختلف معنا پیدا می‌کند اما جای بسی تعجب است که در کنار حمایت مسئولان رده بالای نظام، گروهی بدون هیچ دلیلی به دفعات متعدد تهمت‌زنی و بی‌مهری به زرتشتیان را انجام می‌دهند. بنابراین از سازمان‌های مربوطه براساس اصل ۱۳ قانون اساسی می‌خواهم افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه این اعمال غیرقانونی را انجام می‌دهند را به سمت اجرای صحیح قانون هدایت کند.

/س2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار