توسعه زير ساخت هاي بخش کشاورزي بويژه اجراي طرح هاي زيربنايي آب و خاک همچون سال گذشته در اولويت کاري وزارت جهاد کشاورزي قرار دارد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي؛ صادق خليليان وزير جهاد کشاورزي امروز در ديدار با مديران و کارکنان اين وزارتخانه گفت: براساس نامگذاري امسال از جانب مقام معظم رهبري به عنوان سال «توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني»، حرکت بخش کشاورزي نيز در اين مسير و در جهت تحقق اهداف چشم انداز 20ساله کشور ترسيم شده است.

وي افزود: سال 90، سالي طلايي براي توسعه زير ساخت هاي بخش کشاورزي بود به نحوي که با حمايت‌هاي دولت و اختصاص اعتباري معادل هزار و 138 ميليارد تومان خارج از اعتبارات قبلي، اقدامات شاخصي در بخش کشاورزي بويژه توجه به طرح هاي زير بنايي آب و خاک به عمل آمد و توانستيم رکوردهاي خوبي در توسعه آبياري تحت فشار داشته باشيم و ميزان عمليات آبياري مدرن را به يک ميليون و 100 هزار هکتار برسانيم.

خليليان ادامه داد: احداث شبکه هاي آبياري پاياب سدها نيز از ديگر اقدامات زير ساختي بخش کشاورزي در سال گذشته بود که امسال نيز با تلاش بيشتري ادامه خواهد يافت. همچنين احياء و مرمت قنوات به عنوان يکي از تکنولوژي هاي بومي ايران در جهت سياست هاي بخش کشاورزي قرار دارد که در صرفه جويي آب و انرژي بسيار موثر خواهد بود.

وي اصلاح ساختارهاي مربوط به توليدات کشاورزي در جهت طرح هدفمندي يارانه ها را از ديگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزي در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: با اصلاحاتي که بويژه در سامانه هاي مصرف انرژي در مرغداريهاي کشور انجام شد باعث گرديد صرفه جويي بالايي در مصرف انرژي و بهره وري در مرغداريهاي صورت گيرد.

وزير جهاد كشاورزي افزود: در سال 90 با تصويب و تشکيل کارگروه ملي کشاورزي به رياست رئيس جمهوري گام مهمي براي حرکت رو به رشد کشاورزي در کشور صورت گرفت که پيامدهاي مثبت آن را در سال جديد نيز شاهد خواهيم بود.

وي ايجاد 200 هزار شغل جديددر بخش کشاورزي در سال گذشته را از ديگر توفيقات بخش کشاورزي بر شمرد و اظهار داشت: اين ميزان اشتغال زايي در بخش کشاورزي نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن رشد 20 درصدي را نشان مي دهد.

خليليان در پايان با اشاره به تحولي که در توسعه زير ساخت هاي کشاورزي کشور به عمل آمده اظهار اميدواري کرد که امسال شاهد جهش خوبي در بخش کشاورزي هم از لحاظ کمي و کيفي باشيم./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار