فناوری ساخت پمپ‌های مورد نیاز پتروشیمی در داخل کشور وجود دارد و با استفاده از توان متخصصان داخلی ساخت پمپ های مورد نیاز پتروشیمی در حال گسترش است.

به گزارش

سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران

و به نقل از شانا؛ بهرام پورحسن مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی گفت: ساخت پمپ‌های مورد نیاز در بسیاری از بخش ها به صورت کامل و نیز به شکل تامین قطعات یدکی در حال افزایش است.

وي افزود: در پتروشیمی بندر امام 80 دستگاه پمپ ساخت داخل، جایگزین پمپ‌های ژاپنی شده است و کارکرد مطلوبی دارند.

به گفته مدیر عامل شرکت کالای پتروشیمی، تمام پمپ‌های مورد نظر در قالب مهندسی معکوس و از سوی سازندگان داخلی تولید شده و اغلب پمپ های مورد استفاده قابل ساخت از طریق سازندگان داخلی است.

پورحسن همچنین از انعقاد قراردادهایی برای ساخت انواع پمپ‌های مورد نیاز با برخی از مجتمع‌های پتروشیمی همچون تندگویان، بندر امام و مبین خبر داد و گفت: امیدواریم با ساخت داخل این پمپ‌ها، بسیاری از مشکلاتی که به واسطه تحریم‌ها ایجاد شده، برطرف شود.

وی با بیان اینكه تمام مبدل‌های مورد نیاز صنایع پتروشیمی از طریق سازندگان داخلی تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر تامین بسیاری از اقلام از جمله گسگت، ولو و... از سازندگان داخلی به امری عادی تبدل شده و به تامین این اقلام از خارج کشور نیازی نداریم.

پورحسن ادامه داد: سفارش ساخت کالا و تجهیزات از سوی شرکت کالای پتروشیمی به صورت مناقصه‌های محدود در بین سازندگان داخلی برگزار می‌شود و برگزاری مناقصه‌ها از طریق سازندگان، تخصصی‌تر شدن کارها همراه با کیفیت بهتر، هزینه مناسب و زمانبندی مشخص برای تحویل کالاها را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی، مهم‌ترین دلیل تغییر در زمان بندی تحویل کالا و تجهیزات برخی از پروژه‌های صنعت نفت را گردش های مالی دانست و گفت: در شرکت کالای پتروشیمی تلاش می‌شود این موانع به حداقل برسد تا تاخیری در زمان بندی تحویل کالاها صورت نگیرد.

پورحسن با تاکید بر ضرورت ایجاد ساختارهای مناسب از جمله ال‌سی ریالی برای برطرف شدن موانع مالی و مشکلات پرداخت‌ها، افزود: امیدواریم با راه‌اندازی ال‌سی ریالی، بخشی از مشکلات پرداخت‌ها برطرف شود و تحویل کالا و تجهیزات براساس توافقات اولیه صورت گیرد.

*ساخت داخل پره‌های توربین بخار

پورحسن با اشاره به اقدامات مناسب سازندگان داخلی برای تولید کالاهایی که در حال حاضر از خارج کشور تامین می‌شوند،گفت: در زمینه تامین قطعات توربین‌های بخار با توجه به این‌که از ظرفیت کارگاهی و مهندسی بالا در کشور برخوردار هستیم مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بخش تامین قطعات توربین‌های گازی نیز اقدام های خوبی صورت گرفته که می‌توان به ساخت پره‌های ثابت و متحرک توربین‌های 60 مگاواتی پتروشیمی بندرامام اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت کالای پتروشیمی گفت: در حال حاضر قرارداد تامین پره توربین‌های این مجتمع با دو سازنده داخلی منعقد شده و تامین این قطعه مهم از بخش خریدهای خارجی حذف شده است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار