يك كارشناس مسائل اقتصادي بر لزوم اتخاذ تدابير بلند مدت براي سامان بخشيدن به بازار ارز و سكه از سوي دولت تاكيد كرد.

عباسعلي ابونوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به رشد پايين اقتصادي طي سال هاي 88 و 89 و همچنين افزايش نقدينگي طي 2 سال گذشته اظهار داشت: با توجه به وابسته بودن اقتصاد كشور به نفت چنانچه سياست دو سال گذشته در زمينه رشد اقتصادي تداوم يابد شاهد بازگشت بحران سال 90 بازار سكه و ارز در سال جديد نيز خواهيم بود.

اين كارشناس مسائل اقتصادي، رشد اقتصادي مستمر، افزايش توليد ناخالص ملي، افزايش ارزش پول ملي را منجر به كمتر سوق يافتن مردم به سمت باار سكه و ارز طي سال جديد دانست و افزود: در صورتي كه براي افزايش رشد اقتصادي تدبيري بلند مدت انديشيده نشود بحران ارز و سكه اي سال 90 به سال 91 نيز منتقل مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه مي بايست سياست كنترلي دولت و بانك مركزي بر بازار سكه و ارز استمرار داشته باشد،ادامه داد: اگر دولت بازار سكه و ارز را باز بگذارد و سياست اقتصاد بازار را دنبال كند شاهد بروز نوسانات لحظه به لحظه بازار سكه و ارز همچون سال گذشته خواهيم بود.

ابونوري در ادامه سياست كنوني دولت در كنترل بازار سكه و ارز را راه حلي دائمي ندانست و خاطرنشان كرد:‌سياست كنوني دولت در بازار سكه و ارز لاپوشاني كردن بحران اقتصادي و آرامشي كاذب و آتش زير خاكستر است كه لزوم اتحاد راهكاري مناسب را مي طلبد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار