مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور بهبود سطوح پروازي و استانداردسازي فرودگاه ‌ها را اولويت سال جديد اعلام کرد و گفت: بخش اصلي و مهم فعاليت شركت كه با ايمني و امنيت پرواز سر و كار دارد و بايد مطابق استانداردهاي روز دنيا باشد، عمليات هوانوردي است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود رسولي نژاد ضمن بيان اين مطلب افزود: راه‌هاي هوايي، نگهداري و بهره ‌برداري از تجهيزات هوانوردي، هدايت و نشست و برخاست هواپيما و وسايل پرنده در فضا و فرودگاه‌ها، خدمات آزمايش دستگاه‌هاي ناوبري و خدمات ايمني‌زميني و آتش‌نشاني از خدماتي است كه بخش هوانوردي ارائه مي‌كند.

وي گفت: ارائه اين خدمات گسترده به بهترين شكل و با بالاترين كيفيت در دو بخش هوانودري و فرودگاهي نيازمند برنامه اي مدون است و شركت فرودگاه‌هاي كشور در سال جديد قصد دارد با تدوين نقشه راه، گام‌هاي بلند و البته مطمئني را در آسمان كشور بردارد.

رسولي نژاد ادامه داد: براي تدوين اين نقشه كه به حضور متخصصان و اهل فن نياز دارد، در همه زمينه‌ها بايد مستندسازي علمي و مكتوب صورت گيرد تا با تكيه بر آن سيستمي تعريف شود كه آمادگي ارائه راهكارهاي لازم براي ارتقاء جايگاه شركت در صنعت هوانوردي را داشته باشد و براي تمامي وضعيت‌هاي ممكن پاسخ لازم را ارائه دهد.

مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور تاکيد کرد: با تدوين اين نقشه همگان با يك نظر و راي واحد كارها را دنبال مي‌كنند و از برخورد سليقه اي در سطوح و بخش‌هاي مختلف جلوگيري و ما را در رسيدن به اهدافمان ياري مي کند.

وي استانداردسازي و بهبهود سطوح پروازي را مهم و اساسي دانست و گفت: در اين نقشه به آن توجه خواهد شد و مقوله‌يي كه از اولويت‌هاي هميشگي شركت فرودگاه‌هاي كشور محسوب مي شود در سال جديد هم دنبال مي شود.

رسولي نژاد تصريح کرد: مديران فرودگاه‌ها موظف شده‌اند براي دريافت گواهينامه فرودگاهي از هيچ كوششي دريغ نكنند تا سالي ايمن براي پروازها رقم بزنند.

وي گفت: از ديگر مقولاتي كه شركت فرودگاه‌هاي كشور با توجه به رويكرد تخصصي آن، هميشه در اولويت‌هاي خود به آن توجه نشان داده، بحث آموزش و تقويت توان فني مديران بوده‌ است.

رسولي نژاد خاطرنشان کرد: در سال جاري برنامه‌هاي آموزشي خاصي در زمينه‌هاي مختلف تخصصي براي بخش‌هاي هوانوردي، فرودگاهي و پشتيباني در نظر گرفته شده است و ‌دوره‌هاي آموزشي خارجي افزايش خواهد يافت.

وي گفت: احداث و توسعه فرودگاه‌ها و درآمدزا کردن آنها بحث ديگري است كه شركت فرودگاه‌هاي كشور دنبال مي‌كند و مطمئنا با فراهم شدن زيرساخت‌هاي مناسب و تجهيزات لازم، اين مقوله در سال جاري به گونه‌يي ديگر دنبال خواهد شد.

مدير عامل شركت فرودگاه‌هاي كشور اعلام کرد: در حال حاضر از ميان 54 فرودگاهي كه تحت مديريت شركت فرودگاه‌هاي كشور قرار دارد، 3 فرودگاه اقتصادي است و امسال 3 فرودگاه ديگر هم به جمع فرودگاه‌هاي اقتصادي مي‌پيوند و در سال آينده با فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم به 10 فرودگاه افزايش خواهد يافت و فعاليت‌هاي شرکت در دو بخش هوانوردي و فرودگاهي را با رويكرد مادر تخصصي دنبال مي شود.

شركت مادر تخصصي فرودگاه‌هاي كشور با هدف ساماندهي، ايجاد، اداره، نگهداري، توسعه، تكميل، تجهيز و بهره‌برداري فرودگاه‌هاي كشور در سال 1370 تاسيس شد. همان‌طور كه از نام آن برمي‌آيد، اين شركت، فعاليت‌هايش در دو بخش هوانوردي و فرودگاهي را با رويكرد مادر تخصصي دنبال مي‌كند.

خدمات فرودگاهي از قبيل نگهداري و بهره‌برداري از پايانه‌هاي بار و مسافر، امور حمل‌ونقل و انجام خدمات پشتيباني مربوط به هواپيما، پاركينگ، مراجعان به فرودگاه‌ها، خدمات زميني فرودگاهي(هندلينگ)، آشيانه، كترينگ، اقامتي و پذيرايي، سوخت‌رساني به هواپيما و امور حفاظت از فرودگاه‌ها، هواپيماها، مراكز تجاري و پاركينگ در بخش عمليات فرودگاهي خلاصه مي‌شود./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار