فدراسیون سوارکاری نیز مانند سایر فدراسیون های کشورمان برنامه های خود را براساس تقویم ورزشی سال انجام داد.

به گزارش

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

، این فدراسیون برنامه های خود را در رشته های پرش با اسب،‌استقامت و بطور جزئی در ساژ را در استانها به اجرا گذشت و مسابقاتی در این رده ها برگزار شد.

رقابت های کورس در طی سال براساس قوانین فدراسیون در استانهای گلستان ،‌ یزد و تهران انجام شد و مسابقات پرش با اسب در استانهایی که قابلیت انجام آنرا دارند صورت گرفت.

در حال حاضر در حدود 15 استان کشور به طور جدی پرش با اسب را پیگیری می کنند اما در سطح بالای ان یعنی در سطح قهرمانی کشور تنها نام 4 استان تهران،‌همدان،‌خراسان،‌و اصفهان به چشم می خورد و حد ارتفاع پرش با اسب در رقابتهایی که انجام می شود 145-140 سانتی متر است.

مسابقاتی نیز در حوزه درساژ در طی ساز در استانهایی مثل تهران و البرز و قزوین انجام شد.

با توجه به برگزاری برنامه های آموزش و مسابقات سوارکاری متاسفانه به خاطر مشکل قرنطینه نمی توانیم در عرصه های بین المللی حضور داشته باشیم.

در این بین اتحادیه اروپایی شرایطی را مطرح کرده که با انجام آن مشکل حل می شود. مسئولان فدراسیون برای برون رفت با این قضیه جلساتی را با سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی برگزار کرده و همکاریهای خوبی صورت گرفته است.

به عقیده مسئولان فدراسیون حضور در مجامع جهانی و حل مشکل قرنطینه و شرکت در مسابقات جلساتی می توانند به سوارکاری رونق بیشتری دهد و سوارکاران با انگیزه مضاعف به این رشته بپردازند.

خوشبختانه برای اولین بار بعد از مسابقات قطر در سال 2006 تیمی منتخب از سوارکاران حوزه پرش با اسب به رقابت های کره جنوبی در شهر مسئول اعزام می شوند و با اسب قرضی به مسابقه می پردازند.

این رقابت ها اردیبهشت سال 91 در این کشور برگزار می شود و تیم های منتخب اعزام در دور رده سنی 18 -14 سال و 26-19 سال به رقابت خواهند پرداخت. و حضور در لیگ قفقاز یکی دیگر از این اتفاقات خوش یمن است که با تلاش مضاعف مسئولان فدراسیون در حال شکل گیری است.

سفرهای استانی سرپرست فدراسیون از جمله مواردی است که در طی سال صورت گرفت و به چند استان اعزام شدند این سفرها به تمام استانهایی که قابلیت سوارکاری دارند نیز ادامه خواهد داشت.

این سفرها باعث می شود که مسئولان فدراسیون از نزدیک شاهد مشکلات استانها در حوزه سوارکاری باشند و ثبت به حل ان اقدام کنند. از دیگر کارهایی که سرپرست فدراسیون در سال جاری انجام دادند برگزاری جلسات رودر رو سوارکاران و دست اندرکاران این ورزش با هماهنگی قبلی در فدراسیون حضور یافته و از مشکلات و مسائل خود بگویند.

کارهایی که در سال جاری انجام شد همه و همه در جهت رفع مشکلات و موانع موجود در رشته سوارکاری است و مسئولان فدراسیون عزم خود را جزم کرده اند که در جهت رشد و شکوفایی ان گام بردارند و آنرا بیشتر در جامعه معرفی کنند.

سوارکاری از قدمت دیرینه ای برخوردار است و سالهاست که در کشورهای مختلف دنیا انجام می شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و علاقه مندان فراوانی نیز دارد و با کمترین هزینه می توان آنرا آموخت./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار