در پي تحريم نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا كه با تحريم گسترده ايران عليه اين كشورها همراه شد ،مقامات كشور عربستان بلوف هاي خود را در خصوص تامين نفت مورد نياز غرب با گنده گويي هاي در رابطه با افزايش توليد نفت خود آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،در تازه ترين اظهار نظر از سوي مقامات عربستاني وزير نفت اين كشور اعلام كرده است عربستان براي جبران تحريم نفت ايران روزانه 12.5 ميليون بشكه نفت توليد مي كند.
اين در حالي است كه پيش از اين و در پي تحريم كشورهاي غربي از نفت ايران كه تبعات گسترده اي را براي غرب به همراه داشت مقامات عربستان اعلام كرده بودند كه توليد خود را به 9.5 ميليون بشكه در روز مي رسانند.توليدي كه هيچ گاه اثر خود را در بازار هاي جهاني نشان نداد و بهاي نفت و بنزين روز به روز در بازارهاي جهاني سير صعودي خود راطي كرد تا آمريكا و اتحاديه اروپا مجبور شوند 11 كشور را از تحريم هاي نفتي ايران معاف كنند.
اما در اين ميان كه عربستان آتش بيار معركه براي جنگ رواني عليه ايران شده است هر روز براي روحيه دادن به اربابان غربي و صهيونيست خود بلوف مي زند و گنده گويي مي كند.
علي النعيمي وزير نفت عربستان كه تا كنون وعده هاي محقق نشده بسياري به غرب و آمريكا داده است در يك اظهار نظر جالب و بدون پشتوانه اعلام كرده است، كشورش خلا نفت ايران در بازارهاي جهاني را پر خواهد كرد و به همين منظور توليد نفت خود را از 9.5 ميليون بشكه در روز به 12.5 ميليون بشكه در روز خواهند رساند.
عربستان پيشتر ادعا كرده بود كه با توليد 9.5 ميليون بشكه نفت در روز مي تواند به راحتي خلا نفتي ايران را پر كند ،اما هر روز كه مي گذرد بهاي نفت هم در بازارهاي جهاني همچنان بالا مي رود تا يك مقام عربستاني باز هم با بلوف هاي خود سعي در به دست آوردن دل آمريكا و صهيونيست ها داشته باشد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار