مینیاتور زیبای' آبشار آتشگاه' لردگان،از توابع چهارمحال وبختیاری از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می رود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد:

این آبشار با حركت مواج خود سكوت منطقه را شكسته و بی‌بدیل‌ترین جلوه‌های طبیعی را در این خطه رقم زده است.

آبشار آتشگاه در فاصله ۱۹۰ كیلومتری شهركرد و ۴۰ كیلومتری شهر لردگان در دره‌ای روح افزا به طول سه كیلومتر قرار دارد، مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته است و شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای كوچك متعددی را ایجاد كرده است.

قصه پرخروش' رود خرسان' و ' آتشگاه لردگان' در چهارمحال و بختیاری آغاز می شود، خرسان، میان سنگ ها و صخره های زاگرس به جولان می پردازد و این داستان در لردگان به اوج می رسد.

رودخانه خرسان نیز كه از سرچشمه‌های اصلی رودخانه بزرگ كارون و از ارتفاعات برفگیر دنا و زاگرس مركزی در جنوب استان اصفهان و شمال كهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می‌گیرد، پس از الحاق چندین رود و چشمه دیگر در چهار محال بختیاری وارد استان خوزستان می‌شود.

هنگامی كه رود خرسان، از ارتفاعات بلند به پایین سرازیر می شود، صحنه های بدیع و خیال انگیزی را در برابر چشمان بازدید كنندگان قرار می دهد.

روستاي آتشگاه نیز كه خاطرات سرداران عیلامي را با خود دارد، ‌ دره‌‌اي تنگ و زیبا با خصوصیات بكر و طبیعي است و در میان دره، نهر خروشاني جاري است و سنگ‌هاي آهكي و گچي و درختان كهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان‌گنجشك پیرامون آن را فرا گرفته است و شیب زیاد و پستي و بلندي‌هاي آن ، آبشارهاي كوچك متعددي را ایجاد كرده است.

مردمان و گردشگرانی كه از گرمای خوزستان، خسته شده اند به میهمانی این آبشار می آیند تا دمی، در این نزهتگاه، به تفریح بپردازند.

امكانات گردشگری آبشار آتشگاه لردگان: جاده آسفالته‌، نشیمنگاه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دسترسی به روستاهای اطراف از امكانات موجود درآبشار آتشگاه لردگان است. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.