در زمان دولت های دهم و نهم 10.7 برابر دولت های قبل در بخش پرداخت اعتبارات عمرانی به متروی تهران کمک شده است.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، در بخش پرداخت اعتبارات عمرانی دولت در زمان دولت های نهم و دهم 10.7 برابر دولت های قبل به متروی تهران کمک شده که مشتمل بر پرداخت یک هزار و 171 میلیارد تومان بابت توسعه خطوط متروی تهران و تجهیز ناوگان و کمک به ترخیث 49 دستگاه واگن مترو از گمرک و تامین 12 واگن و چهار لکوموتیو جدید در دولت دهم برای خط پنج متروی پایتخت بوده است.

همچنین یارانه بلیت پرداختی به شرکت متروی تهران فقط در دولت دهم نسبت به دولت هشتم حدودا 8 برابر شده است.

در دولت هشتم 17.6 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده در حالی که در دولت دهم تاکنون 137 میلیارد تومان یارانه بلیت پرداخت شده و فقط در سال جاری تاکنون 78.7 میلیارد تومان یارانه بلیت به حساب شرکت قطار شهری تهران واریز شده است.

براساس این گزارش، صدور مجوزات قانونی برای بهره گیری شرکت متروی تهران از محل منابع خارجی(فاینانس)بالغ بر سه هزار و 800 میلیون دلار تصویب که 986 میلیون دلار آن با تضمین و تعهد وزارت کشور به بانک مرکزی در بهمن ماه سال جاری برای خط چهار متروی تهران نهانی شده است که 50 درصد آن را هم دولت پرداخت خواهد کرد.

شایان ذکر است،برای بهره گیری مابقی خطوط متروی تهران از اعتبارات فاینانس نیز تمامی مجوزهای قانونی دولتی لازم صادر گردیده و منتظر اقدامات بعدی شهرداری تهران در خصوص ارائه قرار داد تجاری و انتخاب و معرفی بانک عامل به بانک مرکزی است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار