يك متخصص چشم پزشکی گفت:زمانی می شود جراحی لیزیک را انجام داد که شماره چشم فرد ثابت باشد.

مدرس زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: جراحی لیزیک برای کاهش و از بین رفتن عیوب انکساری چشم انجام می شود.بسیاری از افراد از عینک زدنهای طولانی خسته شده اند و بسیاری از نظر ظاهری و زیبایی دوست ندارند از عینک استفاده کنند وبه خاطر این مسائل از زدن عینک خودداری می کنند.

*استفاده از لنزهای عینک

وی گفت: بسیاری از افراد ازلنز به جای عینک استفاده می کنند که لنز هم دارای مضرات و حسن هایی است ولی استفاده از لنز سختی خاص خود را دارد و بسیاری از افراد به راحتی نمی توانند از لنز استفاده کنند.

مدرس زاده بیان کرد: امروزه عمل جراحی لیزیک در کشور بسیار زیاد انجام می شود و افراد به خصوص جوانها تمایل زیادی دارند از عمل لیزیک استفاده کنند.عمل جراحی لیزیک از سن 18 سالگی به بعد آغاز می شود و از این سن به بعد دکتر اجازه جراحی می دهد.

وی اظهار کرد: زمانی می شود جراحی لیزیک را انجام داد که شماره چشم فرد ثابت شود و هیچ افزایشی در شماره چشم اتفاق نیفتد.اگر درجه چشم همچنان افزایش داشته باشد و فرد اقدام به عمل لیزیک کند نتیجه ای برایش نخواهد داشت و بعد از عمل هم باید از عینک استفاده کند.عمل جراحی لیزیک با اصابت اشعه لیزر به داخل قرنیه و ساییدن آن به کاهش شماره چشم اقدام می کند.

*عمل جراحی لیزیک برای افراد مسن توصیه نمی شود

اين متخصص چشم پزشکی توصیه کرد: این عمل برای افراد مسن که بافت بدن آنها دیر ترمیم می شود توصیه نمی شود افراد مسن چون سالهای طولانی از عینک استفاده کرده به آن عادت دارند و نیازی به عمل ندارند.

مدرس زاده تاکید کرد: عمل لیزیک مثل بسیاری از عمل های دیگر ممکن است نتایج خوبی را به همراه نداشته باشد در همه عملهای جراحی خطر عفونت وجود دارد در عمل لیزیک هم این خطرات احتمال دارد ولی امروزه به دلیل پیشرفتی که علم کرده و استفاده از دستگاه های مدرن و انجام اتوماتیک و کامپیوتری خطرات آن به حداقل کاهش پیدا کرده است.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علی اکبر مصلحی زاده
۱۶:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
با سلام برای لیزیک کردن چشم اگر در سال نمره چشم 0.5 افزایش یافته باشد یعنی ثابت نباشد میشود لیزیک کرد
آخرین اخبار