مدیركل راه آهن شمالشرق گفت : سال90 ،سال كاهش 56 درصدی شاخص حجم حوادث و رشد 4 درصدی مسافر برای راه آهن شمالشرق بود.

' محمدصادق برزنونی' در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران سمنان افزود : تلاش خادمان ملت به سوی اهداف تعیین شده در نامگذاری سالجاری،توسط مقام معظم رهبری،سال پركاری را پشت سرگذاشته ایم كه این مهم موجب این میزان كاهش حجم حوادث و رشد مسافر شد.

وی خاطرنشان كرد: سنت بسیار زیبا و پسندیده ای كه درچند سال اخیر بنا نهاده شده ، نام گذاری هدفمند سالها توسط مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد :بدون تردید با سمت گیری تلاش خادمان ملت به سوی اهداف تعیین شده و مد نظر در نامگذاری هر سال ،سعی بر این است كه بهترین عملكردها را داشته باشیم و برای اجرایی شدن هرچه بیشتر آنچه كه مورد تاكید مقام معظم رهبری است ،گام برداریم.

برزنونی با ربیان اینكه سال 90 و با عنایت به اهمیت موضوع توجه به اقتصاد و زیربناهای اقتصادی مقام معظم رهبری عنوان سال را جهاد اقتصادی نامیدند گفت :این عنوان مهم نباید صرفا مختص یك سال باشد،‌بلكه باید به صورت یك جریان و فرهنگ در تفكر آحاد مردم و مسوولان جاری شود تا بركات آن بیش از پیش،مشاهده شود.

مدیركل راه آهن شمالشرق درخصوص عملكرد این اداره كل تصریح كرد : پس از اعلام سال 90به عنوان سال جهاد اقتصادی اداره كل راه آهن شمالشرق، با توجه به توان ،‌برنامه ها و اقدامات مختلفی در دستور كار قرار گرفت.

وی اضافه كرد:طیف وسیعی از برنامه های مدیریتی از جمله آگاه سازی كاركنان و اجرای پروژه ها را در برگرفت و منتج به برنامه ها و كارهای خوبی شد.

وی گفت :نصب سوزنهای بتنی در ایستگاه ده نمك و ایجاد سایت در ایستگاه شاهرود برای مونتاژ و نصب سوزنهای بتنی،عملیات بازسازی بلاك فرد ابریشم- جهان آباد.(به طول20 كیلومتر ) و عملیات شبه بازسازی150 كیلومتر از خطوط فرد آبگرم - گرمسار و تعویض تراورسهای چوبی با تراورسهای بتونی در بلاك سمنان - میاندره و میاندره- آبگرم و سمنان - بیابانك از جمله اقدامات انجام شده این اداره كل در سال 90 است.

وي اظهار داشت:ایجاد گذرگاههای غیر هم سطح،برم،معصوم آباد،عباس آباد و كوهان و حذف تقاطع های هم سطح،تعویض لوله های فرسوده انبار سوخت ایستگاه سمنان و كارگزاری مخزن 60هزار لیتری برای قطارهای كمربندی در شاهرود و اجرای عملیات احداث تاسیسات بازیافت مواد نفتی درتعمیرات دیزلهای شاهرود نیز از دیگر اقدمات اداره كل راه آهن شمالشرق است.

برزنونی در ادامه اقدامات انجام شده این اداره كل در سال 90 بیان كرد: تلاش برای افزایش صادراتی غیر نفتی و ایجاد درآمد در سال جهاد اقتصادی،راه اندازی و تجهیز امكانات بارگیری واگنها از شهرك صنعتی سمنان و افزایش حمل و نقل محمولات صادراتی استان (به خصوص سیمان) به مقصد كشورهای CIS و راه اندازی و تجهیز امكانات بارگیری محموله سیلیس از ایستگاه ده نمك به مقصد بندرعباس و در نهایت صادرات این محصول نیز از دیگر اقدامات این اداره كل محسوب می شود.

وی اعلام كرد:عملیاتی كردن سیستم صدور بارنامه داخلی به صورت on line وتخصیص بارنامه به صورت مكانیزه برای تسریع در صدور بارنامه واگنهای باردار و خالی وجلوگیری از توقف واگنها،

راه اندازی سیستم حمل و نقل بین الملل به منظور ثبت كلیه مشخصات (بازرگانی و مالی ) بارنامه های صادراتی،اخذ و ارائه گزارشهای سازمانی و برون سازمانی جهت ارتقای خدمات مطلوب و تكریم و حفظ مشتریان نیز از فعالیت های این اداره كل در سال جهاد اقتصادی است.

وی درخصوص دیگر اقدامات اداره كل راه آهن شمال شرق گفت : مدیریت مصرف انرژی با توجه به گزارشهای نرم افزاری كه منتج به صرفه جویی در زمان و هزینه شده است، طراحی و اجرای پروژه های امنیت،طراحی و توسعه زیرساخت شبكه و اتصال به فیبرسراسری راه آهن نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال 90 است.

مدیركل راه آهن شمال شرق اضافه كرد :استانداردسازی و توسعه زیرساخت شبكه داخلی به طول بیش از پنج هزارمتر ،شروع پروژه ATC به منظور افزایش ظرفیت خطوط محور تهران- مشهد و شروع پروژه قطار برقی به منظوركاهش زمان سیر و افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر و ارتقای ضریب ایمنی نیز به همت و تلاش كاركنان و دست اندركاران این مجموعه در سال 90 انجام شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.