يک روزنامه فرانسوي فاش کرد ، قطر در تابستان گذشته 2 درصد سرمايه شرکت نفتي توتال را خريداري كرده اما هرگز علاقه اي به انتشار اخبار مربوط به آن از خود نشان نداد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مدارك نشان مي دهد قطر پس از خريد 2 درصد سرمايه شرکت نفتي توتال به عنوان بزرگترين شرکت فرانسوي از نظر ارزش سهام در بورس ، به يكي از سهامداران اصلي اين شرکت تبديل شد .

 


اين گزارش حاكيست ،  ارزش مشارکت تجاري قطر و توتال بيش از 2 ميليارد يورو تخمين زده شده است. البته از آنجا که اين مشارکت کمتر از 5 درصد بوده ، الزامي در مورد اعلام علني آن وجود نداشته است . قطر بدين ترتيب پس از حقوق بگيران توتال و آلبر فرر ميليارد بلژيکي و هم تراز با صندوق دولتي مبادلات ارزي چين  از جمله سهامداران اصلي توتال به شمار مي رود .


 اين سرمايه گذاري مدرک ديگري دال بر علاقه امير نشين سرشار از منابع گازي حوزه خليج فارس به سرمايه گذاري در فرانسه است . قطر در 2 مرحله باشگاه فوتبال پاريسن ژرمن را به طور کامل خريداري کرد . خريد هتل هاي مجلل کارلتون در کن و رويال مونسو در پاريس و حق پخش تلويزيوني ليگ دسته يک فرانسه از شبکه تلويزيوني الجزيره اسپورت از ديگر سرمايه گذاري ها قطر در فرانسه محسوب مي شود .
 

در بخش صنعت، قطر5.6 دهم درصد شرکت ساخت و ساز ونسي، 5 درصد شرکت خدماتي وئوليا آنويرونمان و 7.5 درصد شرکت هواپيماسازي ايرباس را در اختيار دارد . اين کشور همچنين به تازگي 10.1درصد سهام شرکت رسانه اي لاگاردر را خريداري کرد و به بزرگترين سهام دار اين شرکت تبديل شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار