مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: فعالیت‌های اداره سینمایی و سمعی و بصری نسبت به گذشته جهش بهتری پیدا کرده است.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، از کرمانشاه حجت‌الاسلام محمد آفتابی گفت: فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری از گستردگی بالایی برخوردار است و نیاز است توجه ویژه ای به فعالیت‌های این حوزه شود.

براساس گزارش ارشاد اسلامی، وی افزود: امروز فعالیت‌های سینمایی نقش مهمی در تحولات فرهنگی دارند و بیشترین مخاطب مردم امروز در حوزه سمعی و بصری و فعالیت‌های این حوزه است؛ لذا تدوین برنامه‌های مناسب در این زمینه از ضروریات جامعه ماست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بخش اعظم فعالیت‌های دشمنان متوجه نوجوانان و جوانان است و دشمنان در تلاشند تا از طریق بازی‌های رایانه‌ای فرهنگ خود را بر ذهن و روان جوانان ما غالب کنند؛ لذا در این راستا فعالیت‌های سمعی و بصری نیازمند گستردگی بیشتری است و حرکت برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های انیمیشن و پویانمایی از ضروریات جامعه ماست.

آفتابی ادامه داد: اداره امور سینمایی و  سمعی و بصری با همکاری مراکز دیجیتالی و انجمن سینمایی جوان تحرک بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشته و در این راستا فعالیت‌های این حوزه در طول سال 90 به خوبی قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: در حوزه سینمایی و سمعی بصری در سال 90 برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کودک منطقه‌ای غرب کشور به مدت 3 روز، جشنواره استانی فیلم کوتاه داستانی و مستند فجر با ارسال 96 فیلم به این جشنواره، شرکت در جشنواره رسانه‌های دیجیتال و کسب دو مقام در سطح کشور،  تهیه نرم‌افزار فروغ مه‌نگاران (ویژه زندگی نامه آیت‌الله سید مرتضی نجومی) و  راه‌اندازی سینماهای سه‌بعدی و پنج‌بعدی در فضای پارک‌ها و تعمیر و راه‌اندازی سینماهای پیروزی و آزادی، کسب مقام برتر در رشته پویانمایی در کرمان توسط انجمن سینمای جوان استان و کشف و امحاء بیش از 200 هزار نسخه سی‌دی و دی‌وی‌دی غیر مجاز از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه سینمایی و سمعی و بصری بوده است./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.