در مورد عواملی که خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد، آشنا شوید.

دکتر امیرحسین فقیهی فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به غیر از عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی هم از جمله ریسک فاکتور هايي هستند که می تواند در ایجاد سرطان روده بزرگ تاثیر داشته باشد.
وی تصریح کرد: بهتر است با مواردی که خطر سلامت روده بزرگ را کاهش می دهد آشنا شوید که از جمله این موارد فعالیت فیزیکی مناسب و منظم، هورمون درمانی بعد از یائسگی خانم ها، رژیم های غذایی پر میوه با فیبر زیاد و رژیم های غذایی که مصرف گوشت قرمز کم دارند و نیز مصرف کم چربی حیوانی و مصرف مواد کم کلسترول در کاهش خطر سرطان روده بزرگ موثر است.
فقيهي افزود: مصرف بعضی ویتامین ها و مواد معدنی(مینرال) نیز ممکن است موثر باشد از جمله مصرف ویتامین B، کلسیم، منیزیوم و البته نقش اسید فولیک در کاهش سرطان روده بزرگ هنوز ثابت نشده است .
فقیهی خاطر نشان کرد: مصرف مواد غذایی دیگر می تواند میزان سرطان روده بزرگ، را کاهش دهد شامل مصرف سیر، روغن ماهی و سایر آنتی اکسیدانها است.
این فوق تخصص تاکید کرد: اجتناب از چاقی و استعمال سیگار و نیز خوداری از مصرف الکل در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر است و نیز مصرف آسپرین بنا به صلاحدید و توصیه پزشک در این امر تاثیر دارد./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار