تیم بسکتبال ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی بسکتبال غرب آسیا برخلاف بازی اول بسیار تیمی بازی کرده و با پیروزی 91 بر 88، سرنوشت تیم صعودکننده این مرحله را به بازی سوم و آخرین ساعات سال 90 کشاند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم مهرام با ترکیبی مشابه بازی قبل مقابل ذوب آهن صف آرایی کرد اما ذوب آهن با عملکرد خوب رشاد اندرسون در دیدار اول این بازیکن را جایگزین کرم احمدیان کرد که در دیدار آخر این تیم مقابل دانشگاه آزاد با شکستگی بینی مواجه شده بود.

دو تیم در نیمه اول برتری محسوسی نسبت به یکدیگر نداشتند اما ذوبی ها با حمایت تماشاگران خود که سالن ملت را به طور کامل پر کرده بودند در هر دو کوارتر ابتدایی با نتیجه 17 بر 16 و 27 بر 25 پیروز شده و با روحیه ای مضاعف به رختکن رفتند.

اوشین ساهاکیان کاپیتان ذوب آهن که در بازی اول باعث بروز حرف و حدیثهای بسیاری شده بود در این نیمه بازی خوبی از خود ارائه داد اما با دریافت دو خطا در کوارتر ابتدایی و ثبت سومین خطا در کوارتر دوم، کوهیان را مجبور به تعویض خود کرد. کرم احمدیان که با وجود شکستگی بینی از کوارتر دوم وارد زمین شد با چند پرتاب سه امتیازی در این دقایق نشان داد که مصدومیتش تاثیری در پرتابهای وی ندارد.

*گرد و خاک مهرام در کوارتر سوم

مهرام که با اختلاف سه امتیاز در نیمه اول بازنده به رختکن رفته بود در ابتدای نیمه دوم شروعی کاملا متفاوت داشت و موفق شد با بازی خوب ملی پوشان این تیم در این کوارتر 26 بر 15 پیروز شود. اسلاوکو بازیکن قرضی مهرام در این دیدار بازی بهتری را نسبت به تهران انجام داده و برای تیمش موثرتر عمل کرد اما برترینهای مهرام نیکولاس بازیکن گرجستانی و صمد نیکخواه بهرامی بودند که تا پایان بازی هر یک 20 امتیاز برای تیم خود کسب کردند.

ذوب آهن که در کوارتر سوم از حریف عقب افتاده بود، در وقت پایانی بار دیگر بازی را با عملکرد خوب بازیکنانی مثل محمدرضا اکبری ،آرن داودی و بازیکنان خارجی 22 بر 14 به نفع خود تمام کرد. اما در یک دقیقه مانده به پایان بازی دو تیم با نتیجه 81_81 مساوی شدند و بدون ارتکاب هیچ اشتباهی از سوی دو طرف در این لحظات، بازی به وقت اضافی کشیده شد.

*امیدهای ذوب آهن زنده شد

علی باهران که در این مسابقه بازی موثری برای تیمش انجام داده بود درست مانند دیدار اول در دقایق آخر بازی با پنج خطا از زمین خارج شد و ذوب آهن بدون این بازیکن در وقت اضافه وارد زمین شد. در پنج دقیقه وقت اضافی بازی هم صمد و اوشین بازیکنان مهرام و ذوب با پنج خطا از بازی بیرون رفتند.

اما جو سالن اصفهان و هماهنگی بیشتر ذوبی ها در این دقایق باعث شد تا تیم اصفهانی وقت اضافی اول را با نتیجه 10 بر 7 به پایان برده و در مجموع 91 بر 88 برنده از زمین خارج شود.

*برترین ها و حواشی بازی

بعد از صمد نیکخواه بهرامی و نیکولاس که با 20 امتیاز بیشترین امتیاز را برای تیم تهرانی کسب کردند مهدی کامرانی و اسلاوکو ورانز با 12 امتیاز در بازی تیمشان موثر بودند. اما ذوبی ها با ارئه بازی تیمی تر امتیازات را بین خود پخش کردند.

رشاد اندرسون 17، لورن وودز 15، اوشین ساهاکیان 14 و آرن داودی و محمدرضا اکبری 10 امتیاز به دست آوردند.

آرن داودی و اوشین ساهاکیان با جبران بازی بد قبلی در این دیدار تماشاگران اصفهانی را به وجد آوردند و محدرضا اکبری 10 امتیاز خود را در 10 دقیقه به دست آورد.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در کنار صادق زاده رئیس هیئت بسکتبال اصفهان، مدیران عامل دو تیم، جواد داوری ملی پوش اصفهانی فولاد ماهان و منصور ابراهیم زاده سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن برای تماشای این دیدار در سالن حضور داشتند.

داوران این دیدار با بازی اول یکی بودند و مانند مسابقه اول اشتباهاتی برای دو تیم داشتند به طوری که چندین بار مصطفی هاشمی به عملکرد آنها معترض شده و حتی وارد زمین شد.

مجید طلایی رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن که برای تماشای بازی به سالن آمده بود با شعارهای مخالف تماشاگران این تیم مواجه شد.

افشین آریاجو، محمد امجد و رامین هنرمند بازیکنانی بودند که در ترکیب ذوب آهن به میدان نرفتند و مهرام نیز از امیر صدیقی، سجاد مشایخی، آرمان زنگنه، محمدرضا درگی و محسن مرادخانی استفاده نکرد.

اسلم دانکهای اوشین ساهاکیان که در این دیدار کاملا آماده نشان می داد بارها تماشاگران اصفهانی را به وجد آورد.

*بسکتبال تا آخرین دقایق سال 90

کشیده شدن تکلیف تیم صعود کننده به بازی سوم باعث شد تا سالن آزادی تا آخرین ساعات سال 90 میزبان مسابقات بسکتبال باشد. دیدار سوم دو تیم ایرانی مرحله نیمه نهایی غرب آسیا ساعت 17:30 دقیقه روز 29 اسفند در سالن آزادی و به میزبانی مهرام برگزار می شود. اولین دیدار فینال نیز روز ششم فروردین سال 91 انجام می گیرد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار