روزنامه واشنگتن پست در تازه ترین ارزیابی خود از راهبرد آمریکا درباره ایران نوشت: کاخ سفید شدیدترین گزینه علیه ایران را تحریم، نه جنگ مي داند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران هسته‌اي، دیوید ایگناتیوس خبرنگار و تحلیلگر امور ایران در واشینگتن پست که روابط خوبی با محافل داخلی دولت امریکا دارد روز یکشنبه 21 اسفند 1390 (11 مارس 2012) در مقاله ای نوشت: هدف آمریکا با فشارهای اخیر بر ایران ساختار سیاسی نظام را هدف قرار داده است، نه برنامه هسته ای را که از حمایت گسترده مردم در داخل ایران برخوردار است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه «کنترل رفتارهای نظام جمهوری اسلامی اصلی ترین هدف آمریکاست» اضافه می کند که برنامه آمریکا «تضعیف پایه های اقتصادی و سیاسی» نظام ایران است و در کوتاه مدت این هدف را تعقیب می کند که ایران را در پاسخ به این فشارها به اقدامی عجولانه وادار کند.

ایگناتیوس درباره تاثیر حمله نظامی بر محیط سیاست داخلی ایران می نویسد: «حمله برای فلج کردن تلاش هسته ای ایران کافی نیست. یکی از رهبران اپوزیسیون ایران هفته گذشته به من گفت چنین حمله ای «هدیه ای از جانب خدا برای روحانیان ایران خواهد بود» و این اقدام به جای تضعیف موقعیت سیاسی روحانیان، موجب تقویت آن خواهد شد».

تحلیلگران در تهران می گویند این نوشته ایگناتیوس نشانه ای از تحلیل درونی دولت آمریکاست مبنی بر اینکه تحریم ایران گزینه ای سخت تر و موثرتر از حمله نظامی است و این یکی از اصلی ترین نقاط اختلاف امریکا و اسراییل است./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار