همه اماکن تاریخی فرهنگی شهرری به منظور خدمات رسانی بهتر به گردشگران در نوروز 91 از سوی شهرداری منطقه 20 آماده شدند.

معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه 20 در گفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار و ورود مسافران نوروزی به این منطقه همه اماکن مذهبی و تاریخی برای استقبال از بازدیدکنندگان آماده سازی شد.

حبیب اله غفوری به زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این منطقه از جمله حرم مطهر عبدالعظیم(ع) امامزاده عبدالله(ع) بی بی شهربانو،بی بی زبیده، و بقعه جوانمرد قصاب اشاره کرد و افزود: تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای بازدید از آثار باستانی و تاریخی شهرری همچون تپه چشمه علی،‌در آرشکان،‌باروی ری،‌آتشکده ری،‌قلعه گیری، برج خاموشی،‌گورستان سلطنتی آن بویه،‌برج طغرل،و بازار قدیمی شهرری است.

وی با اشاره به اینکه مرکز ری شناسی براساس 3 محور گردشگری،‌میراث فرهنگی،‌صنایع دستی در منطقه 20 فعال است، تصریح کرد: نمایشگاه صناعی دستی مرکز ری شناسی از 20 اسفند به مدت 20 روز در محل مرکز ری شناسی واقع در بلوار مدرس ،‌ضلع غرب حرم دایر است.

غفوری با اشاره به برنامه های آموزش فرهنگی حوزه اجتماعی به مناسب سه شنبه آخر سال در سطح منطقه به ویژه مدارس خاطرنشان کرد: برگزاری جشن درختکاری از مدارس‌،برگزاری دعای کمیل در جوار قبور شهدای گمنام ،بازدید از 450 خانواده شهید برگزاری مراسم یادیار، برگزاری تورهای یک روزه ری گردی ،‌نظافت‌،و آراستگی مساجد،‌از جمله اقدامات این حوزه در طرح استقبال از بهار 91 است.

شایان ذکر است، طرح استقبال از بهار،‌91 در حوزه اجتماعی شهرداری منطقه 20 از ابتدای اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار